دوشنبه 18 تیر 1403

وزیر بهداشت: کرونا در دولت شهید رئیسی مهار شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
وزیر بهداشت: کرونا در دولت شهید رئیسی مهار شد

وزیر بهداشت با بیان این که مهار کرونا با مشارکت مردم از افتخارات دولت سیزدهم است، گفت: در دولت قبل فقط 18 میلیون واکسن تزریق شده بود.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین اللهی در آئین افتتاح دستگاه "فمتوسکندلیزر" بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد گفت: شهید دکتر رئیسی ویژگی‌های بارز بسیاری داشت که یکی از این ویژگی‌ها، وطن‌پرستی وی بود و اعتقاد داشت که یک ایرانی با نبوغ خود می‌تواند کارهای بسیار بزرگی انجام دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: علیرغم همه تحریم‌ها، امروزه قوی‌ترین حوزه سلامت در منطقه مربوط به جمهوری اسلامی ایران است و در سال گذشته حدود یک و نیم میلیون نفر گردشگر سلامت برای درمان خود به کشور ما سفر کرده‌اند که نشان دهنده توان علمی حوزه سلامت است.

وی به بیماری کرونا اشاره و بیان کرد: در روزهای ابتدایی دولت سیزدهم کادر سلامت فداکاری و ایثارگری‌های بسیار زیادی داشتند که هیچوقت فراموش نخواهد شد و تاریخ پرافتخاری را ثبت کردند.

عین اللهی افزود: در سال های اخیر در حوزه سلامت گام‌های بسیار بزرگی برداشته شده است که یکی از مهم ترین آن ها کنترل و مهار بیماری کرونا بود.

وزیر بهداشت، درمان و‌آموزش پزشکی افزود: روزی که در وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز کردیم هفته‌ای 5 هزار فوتی کرونا داشتیم که با مشارکت و همدلی مردم و پیگیری های رئیس جمهور شهید، واکسن کرونا وارد کشور و واکسیناسیون آغاز شد و توانستیم این بیماری را کنترل و مهار کنیم و این در حالی بود که در دولت قبل فقط 18 میلیون واکسن تزریق شده بود و این مقدار فقط به کادر سلامت و افراد مسن تزریق شده بود و مردم برای تزریق واکسن کرونا به کشورهای دیگر سفر می کردند.

عین اللهی ادامه داد: میزان تزریق روزانه واکسن کرونا 70 هزار بود که بعد از واردات و تولید به یک میلیون و 600 هزار عدد در روز رسید و همین عامل باعث شد در اردیبهشت 1401 فوتی‌های کرونا به صفر برسد ولی متاسفانه عده ای به ناحق این تلاش‌های کادر درمان را تحریف می‌کنند.

وی در ادامه به بیمارستان شهید دکتر لبافی نژاد اشاره کرد و گفت: می توان گفت این بیمارستان با داشتن 80 عضو هیأت علمی، یک دانشگاه است و پرسنل بیمارستان فداکار هستند و تلاش های بسیار زیادی انجام می دهند و برآیند خدمات پرسنل و کادر درمان، خدمت به محرومان هست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این مرکز درمانی و آموزشی به عنوان اولین مرکز درمانی است که در زمینه سلول های بنیادی فعالیت خود را آغاز کرد.

عین اللهی افزود: دستگاه های بسیار پیشرفته ای در این بیمارستان به خصوص در زمینه لیزر بیماری های شبکیه چشم راه اندازی شده و امروزه این بیمارستان می تواند با بیمارستان های اروپایی و آمریکایی رقابت کند.