شنبه 29 اردیبهشت 1403

وزیر خارجه جدید عراق با سفیران کشورهای عربی دیدار کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزیر خارجه جدید عراق با سفیران کشورهای عربی دیدار کرد

بغداد - ایرنا - «فواد حسین» وزیر خارجه جدید عراق امروز (چهارشنبه) در نخستین دیدار رسمی خود پس از انتخاب به این سمت در اوایل هفته جاری، با سفیران کشورهای عربی در بغداد دیدار کرد.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه عراق به نقل از «احمد الصحاف» سخنگوی این وزارتخانه نوشت که فواد حسین با سفیران کشورهای مطرح عرب در بغداد دیدار و درباره موضوع‌های مختلف با آنها بحث و گفت و گو کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق گفت که در این نشست، وزیر موضوع‌هایی مانند تلاش دولت برای آماده‌سازی برگزاری انتخابات زودهنگام، روبه‌رو شدن با چالش‌های همه‌گیر «ویروس کرونا» و پیامدهای اقتصادی آن، مبارزه با تروریسم و تعقیب و نابودی باقیمانده عناصر «داعش» و آبادانی شهری را با سفرای عرب در میان گذاشته است.

فواد حسین همچنین مواضع عراق در مورد بحران‌های منطقه‌ای از جمله تجدید دیدگاه پایدار عراق در حمایت از مردم فلسطین و ایجاد یک کشور مستقل به پایتختی قدس و حمایت از تلاش‌ها برای غلبه بر بحران‌ها برای نزدیک کردن دیدگاه‌های عربی را تشریح کرد.

وی همچنین خواستار پایان بحران‌ها و درگیری‌ها در یمن، سوریه و لیبی با استفاده از راه حل‌های سیاسی و دیپلماتیک شد.

پارلمان عراق شنبه هفته جاری در نشستی با حضور 247 نماینده به هفت وزیر باقی مانده از جمله «فواد حسین» گزینه وزارت امور خارجه در کابینه «مصطفی الکاظمی» رأی اعتماد داد.

فواد حسین از شخصیت‌های کرد عراقی و عضو «حزب دموکرات کردستان عراق» در دولت پیشین «عادل عبدالمهدی» عهده‌دار وزارت دارایی بود.

*س_برچسب‌ها_س*