یک‌شنبه 15 مهر 1403

وزیر خارجه کره: بولتون نقش غیر سازنده ای در مساله شبه جزیره داشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزیر خارجه کره: بولتون نقش غیر سازنده ای در مساله شبه جزیره داشت

پکن - ایرنا - وزیر خارجه کره جنوبی در نخستین موضوع گیری رسمی این کشور درباره کتاب «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، آن را نوشته ای دانست که با واقعیت فاصله زیادی دارد و گفت: بولتون نقشی غیرسازنده در حل و فصل مساله هسته ای شبه جزیره کره داشت.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، «کانگ کیونگ وا» وزیر خارجه کره روز سه شنبه در نشست پارلمانی این کشور خاطر نشان کرد که این کتاب نشان می دهد که بولتون نقشی غیرسازنده در حل و فصل مساله هسته ای شبه جزیره کره داشته است.

او افزود: بولتون به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا توصیه هایی می داده است که چشم اندازی به دور از واقعیت را تداعی می کند برای همین چنین دیدگاه هایی بسیار جنجال برانگیز است.

یونهاپ نوشته است در این کتاب وضعیت مرتبط با کره شمالی به گونه ای تشریح شده است که هیچ گامی برای حل مساله به جلو نرفته و نتیجه ای هم حاصل نشده است.

این در شرایطی است که پیش از این، دولت «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی از انتشار این کتاب بشدت انتقاد کرده و صحت آن را زیر سوال برده و آن را «تحریف آمیز» خوانده بود.

بولتون اما از کتاب خود دفاع کرده و این نوشته را دقیق و درست توصیف نموده و افزوده است که اگر نوشته های این کتاب واقعی نبوده او خدمتی به مردم کره نکرده است.

بولتون در کتاب خود با عنوان «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» خاطراتش را از زمان تصدی گری به عنوان مشاور امنیت ملی در کاخ سفید شرح داده و از آنجا که انتشار این کتاب واکنش‌های بسیاری از سوی محافل سیاسی آمریکا و دیگر کشورها داشته، انتشار آن جنجال زیادی بپا کرده است.

منبع: خبرگزاری رسمی یونهاپ *س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*