دوشنبه 2 مهر 1403

وضع آب و هوای کشور طی روزهای آینده / خنک‌ترین شهر کجاست؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
وضع آب و هوای کشور طی روزهای آینده / خنک‌ترین شهر کجاست؟

طی فردا و پس فردا شهرکرد به ترتیب با کمینه دمای 5 و 4 درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای 46 و 44 درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها خواهند بود.

به گزارش خبرآنلاین، رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور گفت: طی روزهای آینده در شمال کشور باران، رعد و برق و در برخی نقاط ایران وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز (2 مهر) در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان، سه‌شنبه (3 مهر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و از بعد از ظهر در گیلان، مازندران، گلستان و چهارشنبه (4 مهر) تا جمعه (6 مهر) در استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات رشته کوه البرز در برخی ساعات بارندگی، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: دوشنبه تا چهارشنبه (2 تا 4 مهر) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و سه‌شنبه تا پنجشنبه (3 تا 5 مهر) در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد بود.

او درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (3 مهر) صاف، در بعد از ظهر افزایش باد و گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای 23 و 35 درجه سانتیگراد و پس فردا (4 مهر) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد و احتمال گرد و خاک با کمترین و بیشترین دمای 23 و 34 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد:

47236

کد خبر 1961416