پنج‌شنبه 3 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی با اشاره به لزوم ایجاد یک نظم جهانی جدید، تاکید کرد: اروپا باید به خاطر برقراری و استمرار صلح و ثبات در این قاره در روابط جاری خود با روسیه تجدید نظر کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی با اشاره به لزوم ایجاد یک نظم جهانی جدید، تاکید کرد: اروپا باید به خاطر برقراری و استمرار صلح و ثبات در این قاره در روابط جاری خود با روسیه تجدید نظر کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی اعلام کرد که روسیه در هفته گذشته بیش از هزار و 300 حمله هوایی شامل بیش از 900 بمباران هوایی، 400 حمله پهپادی و 30 حمله موشکی علیه این کشور انجام داده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که یک موشک «اسکندر» این کشور، سامانه پرتابگر «هیمارس» ساخت آمریکا و خدمه آن را در منطقه «سومی» منهدم کرد.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روسیه از حضور در نشست صلح اوکراین خودداری کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه روسیه شرکت این کشور در «نشست صلح» اوکراین را رد کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در بخشی از گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای مسلح اوکراین علاوه بر 300 نیروی خود، بیش از 9 خودروی زرهی خود را نیز در منطقه کورسک، واقع در غرب روسیه را از دست دادند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بیانیه امروز وزارت دفاع روسیه به شرح زیر است: «نیروهای مسلح اوکراین طی 24 ساعت گذشته بیش از 300 نیروی نظامی و 9 خودروی زرهی از جمله یک خودروی رزمی پیاده‌نظام، 2 نفربر زرهی و 6 خودروی زرهی رزمی و همچنین 6 قبضه توپ، یک راکت انداز خود را از دست داده است.»

وب‌گاه عرشه آنلاین

رمضان قدیروف، رهبر جمهوری چچن روسیه، در 19 سپتامبر ایلان ماسک را متهم کرد که خودروی تسلا سایبرتراک را که به او هدیه داده بود، از راه دور غیرفعال کرده است. قدیروف که بیش از 17 سال است با قدرت کامل بر چچن حکمرانی می‌کند، در ماه اوت ویدیویی را منتشر کرد که در آن با یک خودروی الکتریکی تسلا که با مسلسلی که روی سقف آن نصب شده بود، در حال رانندگی بود. او مدعی شد که این خودرو را از ایلان ماسک...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به ذهنیت کودکانه سیاستمداران غربی و اینکه ادعای ارسال موشک‌های ایران و کره شمالی به روسیه زاییده ذهن آمریکایی‌هاست، فاش کرد: رئیس جمهور پوتین وقتی درباره حمایت خود از کامالا هریس سخن گفت، شوخی می‌کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به ذهنیت کودکانه سیاستمداران غربی و اینکه ادعای ارسال موشک‌های ایران و کره شمالی به روسیه زاییده ذهن آمریکایی‌هاست، فاش کرد: رئیس جمهور پوتین وقتی درباره حمایت خود از کامالا هریس سخن گفت، شوخی می‌کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مشارکت رو به رشد ایران با روسیه به نگرانی اصلی کشورهای غربی تبدیل شده است. کشورهای اروپایی و آمریکایی مدعی‌اند که از زمان حمله همه جانبه ولادیمیر پوتین به اوکراین، ایران پهپادهای شاهد را در اختیار مسکو قرار داده؛ ادعایی که بارها توسط تهران رد شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و کایر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا هراس دارند که روسیه در ازای دریافت موشک‌های بالستیک از ایران، (ادعایی) فن‌آوری هسته‌ای خود را با تهران به اشتراک بگذارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به ادعای ناظران، در کنار پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران، همکاری راهبردی و گزینشی تهران و مسکو به چالش تازه غرب تبدیل شده، بالاخص آن که نهادهای اطلاعاتی می‌گویند امکان این که روسیه فن آوری هسته‌ای خود را به طور پنهان در اختیار ایران قرار دهد، بالاست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: عضویت ایران در بریکس موجب شده تا گمانه زنی‌ها در باب فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی تهران از هم صدایی با روسیه و چین افزایش یابد، به باور ناظران عضویت در این نهاد به ایران فرصت می‌دهد تا به گونه‌ای از تحریم‌های غرب رها شود هرچند تهران در حوزه تبادل ارز و فروش منابع خود به دلار با مانعی جدی روبرو خواهد شد.