پنج‌شنبه 3 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سفیر ایران در روسیه خبر داده رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در نشست بریکس در کازان روسیه شرکت خواهد کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، عصر روز شنبه در حاشیه هفتمین نشست رسانه‌ای بریکس اعلام کرد که مسکو در صورت استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد آمریکایی در خاک ژاپن، پاسخی جامع و نظامی - فنی به آن خواهد داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سفیر ایران در روسیه از حضور مسعود پزشکیان در نشست بریکس در کازان روسیه خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی با بیان اینکه رایزنی فشرده‌ای برای صدور مجوز استفاده اوکراین از موشک‌های دوربرد تاکتیکی اتکمز (ATACMS) برای حمله به خاک روسیه در جریان است، تاکید کرد: هنوز درباره رفع محدودیت‌های اوکراین برای استفاده از موشک‌های اتکمز به توافق نرسیده‌ایم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سالیوان که در کنفرانس موسوم به استراتژی اروپایی یالتا در کی‌یف صحبت می‌کرد، یک روز پس از دیدار جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و کی‌یر استارمر نخست‌وزیر انگلستان، بار دیگر تاکید کرد که هنوز در خصوص رفع محدودیت‌های اوکراین برای استفاده از موشک‌های اتکمز برای حمله به اهدافی در خاک روسیه به یک توافق و تصمیم نهایی دست نیافته‌ایم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یکی از مقامات ارتش روسیه اعلام کرد که برخی از ساکنان شهر‌های استان «کورسک» روسیه که از این شهر‌ها خارج شده‌اند گزارش‌هایی درباره استفاده احتمالی ارتش اوکراین از مهمات دارای مواد شیمیایی سمی را علیه این شهر‌ها گزارش کرده‌اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نماینده ارتش روسیه اعلام کرد که منابعی استفاده ارتش اوکراین از تسلیحات شیمیایی در جریان حمله به منطقه کورسک را گزارش کرده‌اند

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس کمیته نظامی ناتو گفت: حملات اوکراین به عمق خاک روسیه با استفاده از موشک‌های دوربرد کاملاً مشروع است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس کمیته نظامی ناتو حملات موشکی اوکراین به خاک روسیه را کاملا مشروع و موجه خواند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: صدر اعظم آلمان به روند تحقیقات درباره انفجار در خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2پرداخت و گفت: «این حمله، تروریستی بود. از همه دستگاه‌های امنیتی آلمان خواستار تحقیقاتی بی‌طرف و شفاف هستم.»

وب‌گاه دنیای اقتصاد

صدر اعظم آلمان به روند تحقیقات درباره انفجار در خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2پرداخت و گفت: «این حمله، تروریستی بود. از همه دستگاه‌های امنیتی آلمان خواستار تحقیقاتی بی‌طرف و شفاف هستم.»

وب‌گاه الف

رئیس‌جمهور اوکراین در نشست با وزیر خارجه اسبق ایالات متحده، از متحدان غربی اش خواست فشار تحریم‌ها را علیه روسیه، ایران و کره شمالی افزایش دهند.

خبرگزاری مهر

نشست مقامات بلندپایه امنیتی کشورهای عضو گروه بریکس در سن‌پترزبورگ روز پنجشنبه 22 شهریور با دیدارهای برخی نمایندگان ارشد کشورها با رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه و رئیس‌جمهور سابق این کشور اعلام کرد که مسکو در پاسخ به استفاده ارتش اوکراین از موشک‌های دوربرد غربی برای حمله به عمق خاک روسیه، می‌تواند شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین را با تسلیحات غیراتمی نابود کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه و رئیس‌جمهور سابق این کشور اعلام کرد که مسکو در پاسخ به استفاده ارتش اوکراین از موشک‌های دوربرد غربی برای حمله به عمق خاک روسیه، می‌تواند شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین را با تسلیحات غیراتمی نابود کند.