پنج‌شنبه 3 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ارتش روسیه از به دست گرفتن کنترل دو روستا در منطقه کورسک خبر داد.

وب‌گاه 55 آنلاین

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز یکشنبه 18 آگوست (برابر با 28 مردادماه) برای یک سفر دولتی دوروزه (18 و 19 آگوست برابر با 28 و 29 مردادماه) وارد باکو پایتخت آذربایجان شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سفارت روسیه در پیونگ یانگ در پستی در شبکه اجتماعی «Vkontakte» نوشت: «الکساندر ایوانوویچ ماتسه‌گورا، سفیر روسیه، چویی سون هویی، وزیر خارجه کره شمالی را در فرودگاه پیونگ یانگ بدرقه کرد.»

وب‌گاه گسترش

یک نشریه فرانسوی به نگرانی‌های دولت این کشور درباره گسترش جنگ اوکراین به سطح جهانی اشاره کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ناظران بر این باورند که تحریم‌های اعمالی غرب بالاخص ایالات متحده علیه روسیه بی‌نتیجه بوده و نتوانسته ماشین جنگی کرملین را متوقف کند. این گروه به پاشنه آشیل اهرم غیرنظامی غرب اشاره کرده و براین باورند که سلاح تحریم‌ها صرفا غیرنظامیان و مردم عادی را قربانی می‌کند و بس.

وب‌گاه خبر آنلاین

سری جدید اتهام‌زنی علیه جمهوری اسلامی که جمعه گذشته با برخی تصاویر ادعایی از رهگیری کشتی‌هایی در خزر هم پررنگ‌تر در صدر خبرها قرار گرفت، تکرار دور باطلی است که غرب در روابط خود با ایران در پیش گرفته است. در هر دور تکرار این دور باطل جمهوری اسلامی ایران، مصمم‌تر از قبل بر سر مواضع خود ایستادگی کرده و بار دیگر کشورهای غربی را در بن‌بست تازه‌ای قرار می‌دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: «اوله سینهوبوف» فرماندار منطقه خارکیف در اوکراین گفت که اصابت یک موشک هدایت‌شونده روسیه به ساختمان چندطبقه در شهر خارکیف دستکم 41 زخمی بر جای گذاشت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«اوله سینهوبوف» فرماندار منطقه خارکیف در اوکراین گفت که اصابت یک موشک هدایت‌شونده روسیه به ساختمان چندطبقه در شهر خارکیف دستکم 41 زخمی بر جای گذاشت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین یکشنبه اذعان کرد که تحویل بسیار کُند تسلیحات غربی موجب تلفات بالای نیروهای اوکراینی شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین یکشنبه اذعان کرد که تحویل بسیار کُند تسلیحات غربی موجب تلفات بالای نیروهای اوکراینی شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آیا درخواست اخیر ترکیه به منظور عضویت در گروه «بریکس» نشانه‌ای از دور شدن این کشور از اتحادیه اروپاست، یا اقدامی سیاسی از سوی آنکارا برای تحت فشار گذاشتن این بلوک اروپایی است؟ کارشناسان نظرات متفاوتی دارند؛ برخی می‌گویند که ترکیه هر 2 تاکتیک را در مدنظر داشته، برخی هم می‌گویند هیچ کدام را در نظر نداشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آیا درخواست اخیر ترکیه به منظور عضویت در گروه «بریکس» نشانه‌ای از دور شدن این کشور از اتحادیه اروپاست، یا اقدامی سیاسی از سوی آنکارا برای تحت فشار گذاشتن این بلوک اروپایی است؟ کارشناسان نظرات متفاوتی دارند؛ برخی می‌گویند که ترکیه هر 2 تاکتیک را در مدنظر داشته، برخی هم می‌گویند هیچ کدام را در نظر نداشته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت که فکر می‌کند سیاست خارجی «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات، در صورت پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده، همانند سیاست‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور خواهد بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت که فکر می‌کند سیاست خارجی «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات، در صورت پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده، همانند سیاست‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم

کریدور شمال - جنوب به هر دو کشور ایران و روسیه کمک می‌کند تا نقش استراتژیک خود را در منطقه تقویت کنند. برای ایران، این پروژه به معنای تبدیل شدن به یک هاب ترانزیتی مهم است و می‌تواند روابط خود را با کشورهای همسایه و فراتر از آن توسعه دهد.