دوشنبه 9 مهر 1403

(ویدیو) آدم ربایی شرکت‌های هرمی در قم و تهران

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
(ویدیو) آدم ربایی شرکت‌های هرمی در قم و تهران

سرهنگ سعید راستی روز دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: این افراد به همراه لیدر‌های شرکت‌های هرمی در عملیات مشترک پلیس اطلاعات تهران بزرگ و استان قم شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، وی گفت: حاصل چند عملیات بین استان تهران و قم، دستگیری هفت لیدر اصلی و 100 نفر عضو یک شرکت هرمی شد که این افراد به طور همزمان در سراسر کشور فعالیت می‌کردند.

وی افزود: در روز‌های گذشته، پلیس قم گزارشی مبنی بر آدم‌ربایی یک پسر جوان دریافت کرد که در بررسی‌های بیشتر مشخص شد پسر این خانواده به دنبال پیدا کردن کار به تهران آمده و چند روزی از آن خبری به دست خانواده نرسیده است.

سرهنگ راستی گفت: بر همین اساس پرونده‌ای در استان قم تشکیل شد و سحرگاه امروز با بررسی‌های بیشتر مشخص شد یک شرکت هرمی از طریق آگهی دادن در سایت‌های شیپور و دیوار به بهانه استخدام در شرکت‌های مختلف از افراد پول دریافت کرده‌اند.

معاون عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: سپس از این افراد برای مصاحبه و گزینش به تهران دعوت کرده و پس از قرار گذاشتن در یک پارک یا بوستان، فرد را به مخفیگاه خود می‌برند و از خروج آنها جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: امروز شاهد هستیم حدود 100 نفر فریب این افراد را خورده‌اند و با وعده استخدام مبالغ مختلفی از 35 تا 200 میلیون به آنها پرداخت کرده‌اند.

معاون عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: این افراد در مخفیگاه‌ها زندانی بودند و حتی تلفن همراه نیز نداشتند. عده‌ای هم که قصد خروج داشتند را نیز به گروگان گرفته بودند.

سرهنگ راستی ادامه داد: در نهایت هفت نفر به عنوان لیدر اصلی این شرکت هرمی دستگیر شدند و به نظر می‌رسد مبالغ بالایی نیز از این افراد اخاذی شده است.

وی به خانواده‌ها هشدار داد که فریب این شرکت‌ها و آگهی‌های مختلف در فضای مجازی را نخورند و اجازه ندهند فرزندان آنها با این افراد تعامل کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی از میان اخبار

اولین گام رسمی دولت پزشکیان در رفع فیلترینگ

مقصر فاجعه «معدن طبس» چه کسی است؟