سه‌شنبه 10 مهر 1403

پاسدار نهضت حسینی؛ خالق شناسنامه اهل بیت (ع)

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی

پنجم ماه شعبان سال 38 قمری است که علی بن الحسین امام چهارم به دنیا آمد، نام پدر حسین (ع) و نام مادر ایشان شهربانو است. آن حضرت پدربزرگ خود حضرت علی علیه السلام و عموی خود امام مجتبی را دید و حدود 57 سال زیست و در مدینه مدفون گشت.

امام چهارم در سخت‌ترین شرایط خون و شهادت و تکبیر دشمن و غارت، مسئولیت و تولیت امت و رهبری امت اسلامی را عهده‌دار شد که باید در حفظ جان خود بکوشد و از عیالات امام حسین علیه السلام حفاظت نماید و پیام نهضت منتهی به شهادت پدر و اصحاب و بنی هاشم را به جهان اسلام برساند. چه خاطره ای سخت و سنگین و سهمگین.

حضرت در پاسخ به یکی از افراد که پرسید: کیف اصبحت» روزت چگونه است؟ فرمود: اصبح الناس آمنین برسول الله و اصبحنا خائفین منه» مردم به برکت رسول خدا در امن و امان هستند ولی فرزندزادگان وی در خوف و هراس و ناامنی. نوشته‌اند خفقان در دو زمان شدید شد، یکی پس از وفات رسول خدا و دیگری پس از شهادت امام حسین علیه السلام

3- حضرت زین العابدین (ع) در دوران امامت خود، پیام نهضت حسینی را به تاریخ رساند و اهل بیت را در بین بدترین مردم و اموی ها و مروانیان در شام معرفی نمود و اسلام محمدی را در شعاع عصر خویش پاسداری نمود و یادگار نفیسصحیفه سجادیه که بعد از قرآن و نهج البلاغه جامع ترین دائر المعارف اعتقادی و اخلاقی و سیاسی و عاطفی است و لقب اخت القران و زبور اهل بیت دارد را در اختیار جامعه انسانی گذاشت. هانری کربن استاد فلسفه دانشگاه سوربن فرانسه صحیفه سجادیه را شناسنامه اهل بیت (ع) می داند.

قصه ویروس کرونا که جهان را درگیر خود کرده و همه مرزهای جغرافیایی و تاریخی و انسانی را به هم ریخته است، رهبر معظم انقلاب دعا هفتم این صحیفه را معرفی نمود که در شرایط سخت حال حاضر آن را به پیشگاه خداوند بخوانیم و نیز رئیس کلیساهای انگلستان دعا عافیت را برای روزهای یکشنبه در کلیسا برگزید.

4- حضرت سجاد در قالب دعا که خود سلاحی است در کنار دانش و سلاح نظامی و اشکیارب ارحم من رأس ماله الرجاء و سلاح البکاء، سلاح المومن الدعا دلها را متوجه خدا و معاد و معنویت نمود و اسلام محمدی را پاسداری کرد.

سیدرضا اکرمی «عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری»

10/1/1399