جمعه 28 اردیبهشت 1403

پاپ فرانسیس پدیده جنگ را محکوم کرد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
پاپ فرانسیس پدیده جنگ را محکوم کرد

اقتصادنیوز: رهبر کاتولیک‌های جهان پس از سخنان اخیرش درباره اوکراین مبنی بر اینکه کی‌یف باید مذاکراتش را با روسیه آغاز کند، پدیده جنگ را محکوم و تاکید کرد که جنگ همیشه شکست محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پاپ فرانسیس روز چهارشنبه، چند روز پس از سخنانش درباره مقام‌های کی‌یف، پدیده جنگ در جهان را محکوم کرد.

وی چند روز پیش در گفت‌وگو با شبکه سوئیسی آراس‌آی گفته بود که اوکراین باید با شجاعت پرچم صلح را در مقابل روسیه بالا برده و مذاکراتش با مسکو را آغاز کند.

خبر مرتبط ابراز آمادگی پوتین برای مذاکرات صلح با اوکراین با شروطی همراه شد + فیلم

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) گرچه برای مذاکرات صلح برای پایان دادن به جنگ اوکراین ابراز آمادگی دارد اما شروطی را برای این فرایند تعیین کرد.

سخنان پاپ در حالی بیان شد که کاردینال پیترو پارولین معاون او طی مصاحبه‌ای گفت که پیش از مذاکرات صلح، روسیه باید حمله به اوکراین را متوقف کند.

پاپ در سخنرانی هفتگی خود در سنت پیتر گفت: بسیاری از جوانان در کشورهای مختلف جهان در جنگ می‌میرند. بیایید به درگاه خداوند دعا کنیم که به ما این توان را اعطاء کند تا بر جنون جنگ غلبه کنیم.

فرانسیس که 87 سال سن دارد و به دلیل مشکلات حرکتی و تنفسی با مشکل مواجه است، برای سومین هفته متوالی سخنرانی خود را در جمع حاضران محدود و خواندن بیشتر متون آماده شده خود را به دستیارش واگذار کرد.

دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در واکنش به اظهارات پاپ با انتشار پستی در شبکه های اجتماعی نوشت: پرچم ما یک پرچم زرد و آبی است. این پرچمی است که با آن زندگی می کنیم، می میریم و پیروز می شویم. ما هرگز پرچم دیگری را برافراشته نخواهیم کرد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز روز دوشنبه به صراحت اعلام کرد که با اظهارات پاپ فرانسیس مبنی بر اینکه اوکراین باید شجاعت پرچم سفید را داشته باشد و برای پایان دادن به جنگ با روسیه مذاکره کند، مخالف است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات پاپ به رویترز گفت: اگر ما خواهان یک راه حل پایدار صلح آمیز از طریق مذاکره هستیم، راه رسیدن به آن ارایه حمایت نظامی از اوکراین است.

استولتنبرگ در مصاحبه‌ای در مقر ناتو در بروکسل گفت: آنچه در اطراف میز مذاکره اتفاق می‌افتد به طور جدایی‌ناپذیری با قدرت در میدان جنگ مرتبط است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
پاپ فرانسیس پدیده جنگ را محکوم کرد 2