دوشنبه 23 مهر 1403

پاکستانی‌ها یکصدا با جهان از ملت فلسطین حمایت می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پاکستانی‌ها یکصدا با جهان از ملت فلسطین حمایت می‌کنند

اسلام‌آباد - ایرنا - هر چند گسترش شیوع کرونا در پاکستان برگزاری اجتماع های مردمی، سیاسی و یا تجمعات را با محدودیت روبه رو کرد اما مردم مسلمان این کشور ضمن بزرگداشت هفته حمایت از قدس و برگزاری برنامه‌های مختلف برای برائت از رژیم اشغالگر صهیونیستی بار دیگر و در آستانه روز جهانی قدس یکصدا با ملت‌های منطقه و جهان فریاد حمایت از فلسطین را سرمی دهند.

این روزها به رغم مقررات ضدکرونایی در مناطق مختلف پاکستان به ویژه شهرهای بزرگ مانند اسلام‌آباد، لاهور، کراچی، کویته و پیشاور احزاب سیاسی، گروه‌های مذهبی و حامیان محور موقت در قالب نشست‌های خبری، انعقاد سمینار حمایت از فلسطین ضمن رعایت به پروتکل‌های بهداشتی، تدارک برنامه‌ای مجازی با حضور اندیشمندان و صاحبنظران و انتشار مقاله‌ها در روزنامه‌های اردو و انگلیسی زبان، همبستگی خود را با ملت فلسطین و تعهد به بزرگداشت روز جهانی قدس علیرغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا اعلام کردند.

از شهر کراچی در جنوب پاکستان گرفته تا لاهور قلب فرهنگی این کشور و اسلام‌آباد پایتخت، شخصیت‌های سیاسی و مذهبی این کشور از جمله مقامات و رهبران حزبی با ادای احترام به شهدای راه آزادی قدس، روز جهانی قدس را فرصت یکپارچگی جهان اسلام برای دفاع از حقوق ملت فلسطین و رسوایی سردمداران صهیونستی و حامیان آنان تعبیر کردند.

شبکه‌های اجتماعی در پاکستان از جمله فیس بوک و توییتر نیز شاهد پویش‌های مختلف حامی فلسطین و دعوت به بزرگداشت روز جهانی قدس، از جانب فعالان مذهبی، اجتماعی و گروه‌های مدنی این کشور است.

وحدت اسلامی در پاکستان به ویژه در روز جمعه آخر ماه رمضان که مصادف با روز جهانی قدس است، دیدنی است جایی که گروه‌های سیاسی و مذهبی شیعه و اهل تسنن در کنار هم و یکصدا فریاد حمایت از ملت فلسطین و شعارهای ضدآمریکایی صهیونیستی سرمی دهند.

پایتخت پاکستان، مزین به بنرهای روز جهانی قدس

شهر اسلام‌آباد که قرار است فردا شاهد حضور حامیان فلسطین جهت برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس باشد، از چند روز گذشته مزین به بنرهای این روز مهم جهان اسلام شد که از مردم مسلمان پاکستان برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین و برائت از اشغالگری رژیم غاصب اسرائیل دعوت شده است.

شورای همبستگی ملی پاکستان، ائتلافی مشتکل از 30 گروه سیاسی و مذهبی این کشور، بنرهای روز جهانی قدس را در نقاط مختلف شهر اسلام آباد نصب کرده و یادآور تعهد مردم پاکستان برای حمایت تمام قد از فلسطینیان در برابر رژیم مستبد و تروریست اسرائیل شده است.

گروه‌های پاکستانی از جمله حزب مجلس وحدت مسلمین (MWM) اعلام کرده‌اند که فردا جمعه به مناسبت روز جهانی قدس، در اسلام‌آباد و برخی دیگر از شهرهای پاکستان راهپیمایی حمایت از ملت فلسطین با پیروی از مقررات بهداشتی ابلاغ شده از سوی دولت و طرح فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان در هفته حمایت از قدس اعلام کردند که مسلمانان این کشور همگام با ملت‌های مسلمان و آزادیخواهان جهان با لبیک به فرمان حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، روز جهانی قدس را با تاکید بر حمایت از فلسطین و محور مقاومت و همچنین فریاد نفرت علیه صهیونیست‌ها و حامیان منطقه‌ای و بین المللی آنان، گرامی می‌دارند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
پاکستانی‌ها یکصدا با جهان از ملت فلسطین حمایت می‌کنند 2