دوشنبه 11 تیر 1403

پایان زمان قانونی اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری 1403

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
پایان زمان قانونی اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری 1403

بعد از گذشت 16 ساعت از آغاز رأی‌گیری انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری، این فرآیند به پایان رسید.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم از صبح امروز ساعت 8 در 58 هزار شعبه داخل کشور و 314 شعبه در بیش از 100 کشور برگزار شد.

گزارش تسنیم از انتخابات ریاست جمهوری 1403

طبق اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، انتخابات بعد از طی زمانِ قانونی (تا ساعت 18) به‌علت استقبال مردم و حضور در پای صندوق‌های رأی سه‌بار تمدید و تا ساعت 24 ادامه یافت و هم‌اکنون به پایان رسید.

البته کسانی که داخل شعب هستند به داخل هدایت شده و أخذ رأی از آنان تا آخرین نفر صورت می‌گیرد. سپس باز کردن صندوق‌ها و شمارش آراء آغاز خواهد شد.

61 میلیون و 452 هزار و 321 نفر واجد شرایط رای دادن در داخل و خارج کشور هستند که می‌بایست از بین آقایان مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف یک‌نفر را برای تشکیل دولت چهاردهم مأمور و منتخب می‌کردند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور سابق و همراهانش 30 اردیبهشت 1403 در سانحه بالگرد به شهادت رسیدند و طبق اصول 131 و 132 قانون اساسی، معاون اول رئیس‌جمهور (محمد مخبر) با حکم رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سرپرست ریاست‌جمهوری و مدیر قوه مجریه منصوب و مأمور شد تا با همراهی سران قوای مقننه و قضاییه انتخابات را نهایتاً ظرف مدت 50 روز برگزار کنند.