شنبه 5 آبان 1403

پایان قرعه استراحت برای تیم های دسته اولی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
پایان قرعه استراحت برای تیم های دسته اولی

فصل آینده تیم های دسته اولی دیگر با قرعه استراحت روبرو نمی شوند و بازی ها با حضور 18 تیم برگزار می شود.

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور البته فصل گذشته هم با حضور 18 تیم آغاز شد اما در میانه های راه تیم امید وحدت که امتیاز تیم پدیده مشهد را در اختیار گرفته بود، از جدول بازی ها کنار گذاشته شد و 17 تیمی شدن مسابقات موجب شد تا هر هفته یک تیم با قرعه استراحت روبرو شود که این اتفاق در فصل پیش رو تکرار نخواهد شد.

18 تیمی که در فصل جدید بازی ها حاضر خواهند شد از این قرار هستند: سایپا تهران، فجرسپاسی، خیبر خرم آباد، چادرملوی اردکان، مس شهربابک، ون پارس اصفهان، پارس جنوبی جم، دریای کاسپین بابل، استقلال ملاثانی، خوشه طلایی ساوه، آرمان‌گهر سیرجان، شهرداری آستارا، خلیج فارس بندرماهشهر (13 تیم فصل قبل) نفت مسجدسلیمان و مس کرمان (2 تیم سقوط کننده از لیگ برتر) و مس سونگون ورزقان، نفت و گاز گچساران و داماش گیلان (3تیم صعود کننده از لیگ دو).

قوانین صعود و سقوط در لیگ یک و در فصل جدید طبق سنوات گذشته است. در پایان بازی ها دو تیم بالای جدول مستقیم به لیگ برتر صعود می کنند و سه تیم انتهای جدول هم جای خود را به تیم های اول گروه الف و ب و برنده تیم های دوم لیگ دو خواهند داد.