چهارشنبه 11 مهر 1403

پایان قهر 7 ساله دنیل دی لوئیس / «شقایق» سوپراستار را به پرده نقره‌ای بازگرداند + عکس

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
پایان قهر 7 ساله دنیل دی لوئیس / «شقایق» سوپراستار را به پرده نقره‌ای بازگرداند + عکس

دنیل دی - لوئیس بازیگر شهیر انگلیسی که یکی از بزرگ‌ترین هنرپیشگان نسل خود به شمار می‌رود، پس از هفت سال دوری از سینما به بازنشستگی خود پایان داد تا در فیلم «شقایق» به کارگردانی پسرش، رونن دی - لوئیس، بازی کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، بر اساس گزارش‌ها، دنیل و رونن «شقایق» را با هم نوشته‌اند و این فیلم به بررسی روابط پیچیده بین پدران، پسران و برادران و همچنین «پویایی روابط خانوادگی» می‌پردازد. بازیگر پرآوازه آثاری چون «لینکلن»، «خون به پا خواهد شد»، «دار و دسته‌های نیویورکی» و «عصر معصومیت» در این فیلم نقش اصلی را بر عهده خواهد داشت. این اولین کار او پس از فیلم «رشته خیال» به کارگردانی پل توماس اندرسون در سال 2017 است.

در لیست بازیگران «شقایق» اسامی دیگری چون شان بین، سامانتا مورتون، ساموئل باتملی و صافیا اوکلی - گرین به چشم می‌خورد. پیتر کوجاوسکی، رئیس فاکس فیچر که تولید این فیلم را بر عهده دارد، با بیان اینکه از همکاری با رونن و دنیل که هنرمندانی خلاق و درخشان هستند، هیجان زده است، گفت: این پدر و پسر «یک فیلمنامه واقعاً استثنایی نوشته‌اند و ما منتظر هستیم که دیدگاه مشترک آنها را به مخاطبان ارائه دهیم».

دی - لوئیس بزرگ تنها هنرمندی است که سه جایزه اسکار بهترین بازیگر را دریافت کرده است. این بازیگر 67 ساله به‌خاطر فیلم‌های «لینکلن» ساخته استیون اسپیلبرگ، «خون به پا خواهد شد» به کارگردانی اندرسون و «پای چپ من» ساخته جیم شریدان مورد تحسین قرار گرفته است.

او همچنین برای «دار و دسته‌های نیویورکی» و «به نام پدر» نامزدی جایزه اسکار را دریافت کرده است. دی - لوئیس در سال 2017 اعلام کرد که قصد دارد بازیگری را کنار بگذارد و این تصمیم را پیش از اکران فیلم «رشته خیال» گرفت، ولی دلیلی برای بازنشستگی‌اش ارائه نکرد. سخنگوی این بازیگر با بیان اینکه این یک تصمیم شخصی است و نه او و نه نمایندگانش در مورد این موضوع اظهارنظر نخواهند کرد.

بعدها دی - لوئیس در مصاحبه ای اعلام کرد یکی از دلایل اعلام بازنشستگی، مسئولیت‌پذیری‌اش بوده است و گفت: «می‌دانستم که انتشار فقط یک بیانیه غیرمعمول است. اما نمی‌خواستم به پروژه‌ای دیگر کشیده شوم. تمام عمرم درباره اینکه باید بازیگری را کنار بگذارم، صحبت کرده‌ام و نمی‌دانم چرا این بار متفاوت بود، اما تمایل به ترک کار در من ریشه‌دار شد و به یک وسواس تبدیل شد. این چیزی بود که باید انجام می‌دادم.»

این بازیگر برجسته اوایل امسال در مراسم جوایز هیئت ملی بازبینی حضور داشت و جایزه بهترین کارگردانی را به اسکورسیزی برای فیلم «قاتلان ماه کامل» تقدیم کرد.

اسکورسیزی در حین دریافت این جایزه درباره دی - لوئیس گفت: «ما دو فیلم با هم ساخته‌ایم و این یکی از بزرگ‌ترین تجربیات زندگی‌ام بوده است. شاید زمان یک فیلم دیگر باشد.

شاید! او بهترین است.» رونن، فرزند 26 ساله دی - لوئیس، که برای ساخت فیلم کوتاه «گوسفند و گرگ» شناخته می‌شود در حوزه نقاشی نیز فعال است.

او قرار است نخستین نمایشگاه انفرادی بین‌المللی خود را روز 2 اکتبر در هنگ‌کنگ افتتاح کند و سپس این نمایشگاه را به شهرهای نیویورک و لس آنجلس ببرد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

پایان قهر 7 ساله دنیل دی لوئیس / «شقایق» سوپراستار را به پرده نقره‌ای بازگرداند + عکس 2
پایان قهر 7 ساله دنیل دی لوئیس / «شقایق» سوپراستار را به پرده نقره‌ای بازگرداند + عکس 3
پایان قهر 7 ساله دنیل دی لوئیس / «شقایق» سوپراستار را به پرده نقره‌ای بازگرداند + عکس 4
پایان قهر 7 ساله دنیل دی لوئیس / «شقایق» سوپراستار را به پرده نقره‌ای بازگرداند + عکس 5