دوشنبه 16 مهر 1403

پدر شهیدان علیرضا و حمیدرضا بیات در زنجان دار فانی را وداع گفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پدر شهیدان علیرضا و حمیدرضا بیات در زنجان دار فانی را وداع گفت

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: پدر شهیدان علیرضا و حمیدرضا بیات از شهدای این استان پس از تحمل رنج سال‌ها دوری از فرزندان، دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

علی کاظمی روز سه‌شنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران اظهار داشت: مرحوم حاج حبیب بیات، پدر گرانقدر 2 شهید والامقام به علت بیماری و کهولت سن، دعوت حق را لبیک گفت.

وی خاطرنشان کرد: پیکر مرحوم حاج حبیب بیات، امروز / سه‌شنبه 24 تیرماه / پس از تشییع در بهشت زهرا (س) زنجان به خاک سپرده خواهد شد.

کاظمی گفت: شهید حمیدرضا بیات 22 تیرماه سال 1339 در زنجان دیده به جهان گشود و نهم خردادماه سال 1383 در سن 44 سالگی با سمت معاون وقت استانداری قزوین، حین انجام ماموریت و اعزام به مناطق زلزله‌زده با سقوط هلیکوپتر هوانیروز در ارتفاعات الموت قزوین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: پیکر این شهید والامقام در امامزاده علی‌اکبر (ع) چیذر به خاک سپرده شد.

وی اظهار داشت: شهید علیرضا بیات نیز اولین روز مهرماه سال 1341 در زنجان دیده به جهان گشود و دوران کودکی را در کنار خانواده سپری و بعد از مدتی با خانواده به شهر کرمانشاه، نقل مکان کرد.

کاظمی خاطرنشان کرد: این شهید بعد از سپری کردن دوره‌های تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دوره اول نظری در کرمانشاه به همراه خانواده به شهر زنجان آمد.

این مسؤول افزود: وی با مدرک تحصیلی دیپلم در رشته اتوماتیک، فارغ‌التحصیل شد و در کنار تحصیل در مسجد حاج تقی در محله دروازه‌ارک زنجان فعالیت فرهنگی داشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: شهید علیرضا بیات پس از مدتی وارد سپاه پاسداران شد و با شروع جنگ تحمیلی به ندای رهبر فرزانه‌اش، لبیک گفت و به صف پاسداران دین و وطن پیوست و از طریق یگان اعزامی سپاه پاسداران وارد صحنه نبرد شده و به عنوان تخریب‌چی مشغول خدمت شد.

وی اظهار داشت: شهید والامقام علیرضا بیات پس از رشادت‌ها و تلاش‌های فراوان در 17 اسفندماه سال 1362 در جزیره مجنون به علت جراحات جنگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد ولی پیکرش مفقود شد.

کاظمی خاطرنشان کرد: پیکر این شهید سرانجام بعد از 14 سال به آغوش خانواده برگشت و در مزار پایین شهدای زنجان در کنار خیل عشاق خط رهبری به خاک سپرده شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: تا کنون در مجموع نام سه هزار شهید، هفت هزار و 500 جانباز و 586 آزاده در این استان به ثبت رسیده و 10 هزار خانوار معادل جمعیت 50 هزار نفری به صورت مستقیم با بنیاد شهید در ارتباط بوده و از خدمات این نهاد در حوزه‌های مربوطه بهره‌مند می‌شوند.

کنگره 3535 شهید استان زنجان در سال 1400 برگزار خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*