یک‌شنبه 22 مهر 1403

پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های زیان دیده از کرونا در بوشهر آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های زیان دیده از کرونا در بوشهر آغاز شد

بوشهر - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: پرداخت تسهیلات حمایتی به بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا در این استان آغاز شد.

حمید رضا پناه روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: کارفرمایان و خویش‌فرمایانی که پیامک دریافت کرده‌اند، می‌توانند برای دریافت تسهیلات خود به سامانه "کارا" مراجعه و فرایند ثبت‌نام را آغاز کنند.

وی بیان کرد: بنگاه‌هایی که در زمان شیوع بیماری کرونا کسب و کار خود را فعال نگه داشته و نیروی کار خود را حفظ کنند، از سوی دولت حمایت می‌شوند.

پناه اضافه کرد: همه صاحبان واحدهای کسب و کار خصوصی و تعاونی مشمول طرح (کارفرمایی و خویش فرمایی) که در رسته‌های 13 گانه مصوب کارگروه اقتصادی مقابله شیوع کرونا فعال بوده و دارای کد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی هستند و اقدام به حفظ اشتغال موجود داشته‌اند، مشمول این تسهیلات هستند.

وی افزود: صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا که پیامک دریافت کرده‌اند در سامانه کارا به نشانیkara.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.

پناه اضافه کرد: پرداخت تسهیلات منوط به ارائه لیست بیمه و پرداخت آن تا پایان فروردین 99 به سازمان تامین اجتماعی است و در صورتی که نیروی شاغل بنگاه از مقرری بیمه بیکاری در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد 99 استفاده کنند مشمول بهره‌مندی از این تسهیلات نخواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: میزان پرداخت تسهیلات برای واحدهایی که به اجبار تعطیل شده‌اند مبلغ 16میلیون تومان وام و برای واحدهای کسب و کاری که فعال بوده و تعطیل نشده‌اند به ازای هر فرد شاغل12میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی افزود: همچنین برای بنگاه‌های با نیروی شاغل کمتر از 50 نفر، 70درصد از تسهیلات برای پرداخت دستمزد خواهد بود و 30درصد به‌عنوان سرمایه در گردش در نظر گرفته شده‌است.

پناه گفت: برای بنگاه‌های بزرگ‌تر نیز 50 درصد برای دستمزد و 50 درصد به‌عنوان سرمایه در گردش منظور شده‌است.

وی یادآور شد: کسب و کارهای آسیب دیده شامل مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیرها، مهمان‌سراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدماتی بین راهی، موزه ها و زائرسراها، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، واحد تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی، موسسه‌های خصوصی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه‌های درمانی، تشخیصی، آزمایشگاهی و پاراکلینیکی، آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*