چهارشنبه 4 مهر 1403

پزشکیان: به دنبال صلح و امنیت برای همه مردم دنیا هستیم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
پزشکیان: به دنبال صلح و امنیت برای همه مردم دنیا هستیم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مسعود پزشکیان در نخستین برنامه روز دوم سفر به نیویورک، صبح امروز سه‌شنبه، در دیدار جمعی از رهبران ادیان الهی، حرکت در مسیر حق و عدالت، مقابله با ظلم، پرهیز از هوای نفس و رفتار با مردم بر اساس کتاب خدا را از وجوه مشترک همه ادیان الهی برشمرد و افزود: در دنیای امروز ما، همه دعواها ناشی از منیت، خودمحوری و هوای نفس است، موضوعی که در تمام کتب آسمانی و...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مسعود پزشکیان در نخستین برنامه روز دوم سفر به نیویورک، صبح امروز سه‌شنبه، در دیدار جمعی از رهبران ادیان الهی، حرکت در مسیر حق و عدالت، مقابله با ظلم، پرهیز از هوای نفس و رفتار با مردم بر اساس کتاب خدا را از وجوه مشترک همه ادیان الهی برشمرد و افزود: در دنیای امروز ما، همه دعواها ناشی از منیت، خودمحوری و هوای نفس است، موضوعی که در تمام کتب آسمانی و ادیان الهی، انسان از آن نهی شده است.

رئیس جمهور در ادامه حق‌خواهی و حق‌طلبی را صفات بارزه پیروان همه ادیان عنوان کرد و افزود: اگر همه ما به دنبال حق باشیم، می‌توانیم بر سر ادعاده حقوق جنسیت‌ها، قومیت‌ها و همه انسان‌ها تفاهم کنیم و اختلافی باقی نخواهد ماند.

پزشکیان در ادامه ایمان به تمام پیامبران الهی را از صفات برجسته پیروان دین مبین اسلام دانست و تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، خداوند متعال از همه پیامبران خود میثاق گرفته است تا راستگویان را از صداقتشان در ایمان و عمل صالح بازخواست کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در دنیای امروز که به راحتی دروغ گفته می‌شود و مدعیان حقوق بشر با بی‌شرمی از شقی‌ترین و پلیدترین انسان‌ها که زنان و کودکان بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند، حمایت می‌کنند، اگر ما واقعاً به دنبال حق و عدالت باشیم، نباید شناعت یک عده ما را از این مسیر باز دارد.

پزشکیان با تاکید بر اینکه اگر ما بر اساس آموزه‌های دینی و الهی به دنبال حق و عدالت باشیم، هیچ دعوا و اختلافی وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: هیچ پیامبری مبعوث نشده که بگوید بر اساس حق عمل نکنید، دروغ بگویید و یا ستم به مظلوم را تحمل کنید و اگر ما پیروان واقعی ادیان الهی هستیم، نباید نسبت به رنج و ظلم و زور و ستمی که کره خاکی ما را فرا گرفته بی‌تفاوت باشیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: ما در شرایطی در سازمان ملل متحد با شعارهای صلح، توسعه، عدالت و پیشرفت دور هم جمع شده‌ایم که این روزها هزاران زن و کودک در غزه و لبنان بمباران می‌شوند و این واقعاً شرم‌آور است.

پزشکیان با بیان اینکه رجوع به فطرت الهی و انسانی گمشده دنیای امروز است، افزود: امام حسین علیه السلام در کربلا و ساعاتی قبل از شهادت فرمودند که اگر دین ندارید آزاده و آزاد مرد باشید؛ کشتن زن و کودک بی‌گناه از انسانیت و مردانگی به دور است.

رئیس جمهور متهم کردن ایران به تروریسم را یک دروغ و تهمت بزرگ از سوی مدعیان حقوق بشر و حامیان واقعی تروریسم دانست و اظهار داشت: ما به هیچ کشوری تعدی نکرده‌ایم و به خاک هیچ کشوری چشم طمع نداریم بلکه به دنبال صلح و امنیت برای همه مردم دنیا هستیم.

پزشکیان در پایان ابراز امیدواری کرد حضور ارزشمند رهبران ادیان الهی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل در رساندن پیام انسانیت، حق و عدالت مؤثر واقع شود.

پیش از سخنان رئیس جمهور برخی از حاضران در این نشست به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه ضرورت تبادل آکادمیک ادیان الهی با محافل علمی جمهوری اسلامی ایران، لزوم نقش‌آفرینی رهبران و پیروان ادیان الهی برای تحقق صلح در منطقه و جهان، تبیین چهره واقعی اسلام و مقابله با اسلام‌هراسی، استفاده از ظرفیت رهبران ادیان برای توقف جنگ و جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، تفکیک دین کهن یهودیت از صهیونیسم و تجلیل از رویکرد ایران در حفظ حقوق و آزادی ادیان پرداختند.