پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

پزشکیان: روابط با عربستان، مصر و اردن را گسترش می‌دهیم

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
پزشکیان: روابط با عربستان، مصر و اردن را گسترش می‌دهیم

رئیس جمهور گفت: با عربستان سعودی مصر اردن و همه کشورهای اسلامی تلاش خواهیم کرد ارتباطمان را تقویت کنیم.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار المیادین مبنی بر اینکه طی دوره اخیر شاهد اقداماتی برای از سرگیری و توسعه روابط با کشورهای عربی به ویژه در حوزه خلیج فارس مانند عربستان بودیم، آیا قرار است به زودی سفری به عربستان سعودی داشته باشید یا شاهد سفر ولیعهد عربستان سعودی به ایران باشیم، آیا جدول مشخصی برای انجام سفر بین دو کشور وجود دارد یا خیر، این سفرها می‌تواند چه تاثیری در اوضاع فلسطین داشته باشد اظهار کرد: باور و اعتقادم این است که ما با یکدیگر برادر هستیم و چرا نباید با یکدیگر رفت و آمد داشته باشیم. چرا باید با یکدیگر اختلاف داشته باشیم، از هر حرکتی که بتواند ما را به یکدیگر نزدیک کند شخصاً استقبال می‌کنم.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد که اخوت و برادری همانگونه که رسول خدا توصیه فرمودند و در قرآن نیز به آن اشاره شده که اصلاح بین برادران مهمتر از نماز و روزه است.

پزشکیان تاکید کرد: حضرت علی علیه السلام هم در وصیت‌نامه خود می‌فرماید؛ هر اختلافی را که بتوانیم بین مسلمان حل کنیم ثواب و ارزش مان از سال‌ها نماز و روزه بیشتر است این باور ماست.

رئیس جمهور گفت: در نتیجه با عربستان سعودی مصر اردن و همه کشورهای اسلامی تلاش خواهیم کرد ارتباطمان را تقویت کنیم. در گفتگوی تلفنی که با ولیعهد عربستان داشتیم از ایشان دعوت کردیم که تشریف بیاورند و ما هم حتماً دیداری داشته باشیم.

پزشکیان عنوان کرد: تلاش می‌کنیم حلقه اقتصاد و مسلمانی را افزایش دهیم، وحدت ما مسلمانان به اسرائیل متجاوز می‌فهماند که حق ندارد بمباران کند و بچه و مریض و کودک را نابود کند.