چهارشنبه 18 مهر 1403

پلمب 6 کتابخانه خصوصی و باشگاه بدنسازی در شیروان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پلمب 6 کتابخانه خصوصی و باشگاه بدنسازی در شیروان

بجنورد - ایرنا - مسوول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شیروان گفت: در پی بازرسی های انجام شده از واحدهای صنفی این شهرستان، چهار باب کتابخانه خصوصی، یک باشگاه بدنسازی و یک پارک بازی کودکان به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های ستاد پیشگیری از گسترش ویروس کرونا پلمب شدند.

فریبا آذری جوان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پلمب طولانی مدت در انتظار متخلفان است گفت: تیم های بهداشتی در دو نوبت کاری همه روزه نسبت به شناسایی و انجام تمهیدات لازم در خصوص چگونگی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فعال است.

وی افزود: گشت های ویژه مشترک ادارات صنعت، معدن و تجارت، بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و دستگاه های قضایی فعالیت جدی تری با هدف نظارت بر واحدهای صنفی پرخطر در این شهرستان انجام می دهند و قرار است با واحدهای صنفی پرخطر که مصوبات ستاد مبارزه با کرونا را رعایت نکنند برخورد قانونی صورت گیرد.

مسوول بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت شیروان با گلایه از رعایت نکردن برخی از شهروندان در زمینه دستوالعمل های مقابله با ویروس کرونا گفت: به خاطر عادی انگاری این ویروس و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی، شاهد افزایش بیماری کووید 19 در شهرستان هستیم.

آذری جوان افزود: برای رسیدن به وضعیت ثبات و آرامش و حفظ جان مردم ناگزیریم با راه اندازی گشت های ویژه نسبت به تعطیلی برخی از واحدهای صنفی، مکان های تفریحی، گردشگری براساس دستورالعمل بهداشتی کشوری و استانی اقدام کنیم.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان خراسان شمالی از اوایل تیرماه از نظر همه گیری کرونا، در شمار استانهای در وضعیت هشدار قرار گرفته است و نیمی از هشت شهرستان این استان وضعیت قرمز دارند.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*