پنج‌شنبه 19 مهر 1403

پلیس فتای زنجان با شایعه پراکنان برخورد جدی دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پلیس فتای زنجان با شایعه پراکنان برخورد جدی دارد

زنجان - ایرنا - رییس پلیس فتای استان زنجان گفت: پلیس فتای این استان با انتشار هرگونه شایعات و اخبار کذب در فضای مجازی در رابطه با شیوع بیماری کرونا به شدت مقابله و برخورد قانونی می‌کند.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید براینکه فضای مجازی با دقت هرچه تمام و حساسیت جدی و بالا از سوی پلیس فتای این استان رصد و پایش می شود، افزود: نباید با انتشار شایعات و خبرهای کذب و جعلی، در مردم وحشت و اضطراب ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: افرادی که در فضای مجازی با شایعه‌سازی و اخبار کذب و دامن زدن به آن، موجب تشویش اذهان عمومی می شوند برابر با قانون و با هماهنگی مقام قضایی، شناسایی و دستگیر خواهند شد.

آدینه‌لو افزود: بهتر است مردم به شایعات و خبرهای کذب و جعلی در فضای مجازی توجه نکنند و هرگونه اخبار در خصوص کرونا ویروس را فقط از طریق منابع موثق و مسوؤلان ذیربط، پی گیر شوند.

وی تصریح کرد: انشار شایعه و اخبار کذب و دروغین، امنیت و آرامش روانی و آسایش خانواده‌ها را به هم می ریزد و باعث استرس و اضطراب در افراد شده و در نتیجه مشکلات دیگری را موجب خواهد شد.

آدینه لو با بیان اینکه لازم است مردم خبرها در خصوص کرونا ویروس را از طریق رسانه ملی و رسانه‌های معتبر دریافت کنند، افزود: اخبار کذب و ناامید کننده به هیچ وجه مورد قبول نیست و خاطیان یقین بدانند که در سریعترین زمان ممکن دستگیر و به دست قانون سپرده خواهند شد.

رییس پلیس فتا استان زنجان از مردم خواست هرگونه اطلاعات خود در خصوص شایعات و اخبار کذب در فضای مجازی را از طریق ارتباط پلیس فتا به نشانی https://www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا شماره تلفن 86_21821581 و یا مرکز فوریت های پلیسی 110، اطلاع دهند تا اقدمات لازم از سوی پلیس فتا این استان صورت گیرد.

یک شهروند زنجانی نیز گفت: داشتن دلهره و اضطراب در مواجهه با بیماری‌هایی ناشناخته ای چون کرونا ویروس تا حدی طبیعی است اما ترس و وحشت بیش از اندازه و همچنین نادیده گرفتن موارد بهداشتی، می تواند آسیب‌زا باشد.

وی با بیان اینکه مردم باید خبرهای خود در رابطه با کرونا ویروس را فقط از کانال های معتبر و مورد وثوق، همچون صدا و سیما و رادیو پی گیر شوند از شایعات دوری کنند، افزود: افراد لازم است برای در امان ماندن از این بیماری، به توصیه‌های بهداشتی مانند شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها به‌خصوص پس از استفاده از وسایل حمل‌و نقل عمومی، استفاده از ماسک، پوشاندن دهان با دستمال کاغذی یا ماسک هنگام عطسه یا سرفه، پرهیز از دست دادن و روبوسی و تماس نزدیک با افرادی که علائمی شبیه علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا دارند، عمل کنند.

*س_برچسب‌ها_س*