شنبه 29 اردیبهشت 1403

پمپ استخر چیست؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
پمپ استخر چیست؟

پمپ استخر قلب سیستم گردش آب استخر شما است. آب را از استخر می کشد و آن را به دیگر تجهیزات استخر می فرستد تا گرم، تصفیه و فیلتر شود و آب استخر تمیزتر، سالم تر و گرمتر به استخر برگردد. هنگامی که پمپ استخر شما عملکرد مناسبی نداشته باشد، بر روی سایر تجهیزات استخر نیز اثر منفی می گذارد و آب به درستی فیلتر و تصفیه نمی شود. پمپ استخر، آب را از طریق اسکیرها و زهکشی های اصلی مکیده و به سمت فیلتر استخر هدایت می کند. آب پس از عبور از فیلتر استخر، کلرزن استخر و سیستم گرمایش به استخر برمی گردد.

اجزا تشکیل دهنده پمپ استخر

پمپ استخر از سه جزء تشکیل شده است:

  • موتور

  • پروانه

  • استرینر

بخش موتور پمپ استخر، برقی است و با ولتاژ 110یا 220 ولت کار می کند و 2450 دور در دقیقه می چرخد و با مکش آب، آنرا از فیلتر عبور داده و پس از تصفیه و ضدعفونی شدن به استخر برمی گردد. موتور پمپ بر اثر گردش هوا خنک می شود و به دلیل نداشتن محافظ ضد آب، باید مراقب باشیم که آب اضافی از طریق دریچه های خنک کننده واقع در قسمت زیرین محفظه وارد موتور نشود.

در انتهای شفت موتور، پروانه پمپ قرار دارد که آب پس از عبور از استرینر، توسط پروانه مکش می شود و آنرا از طریق لوله ای که به فیلتر منتهی می شود از بالای پمپ بیرون می راند. به دلیل دهانه کوچک پروانه پمپ، بسیار مستععد گرفتگی و مسدود شدن توسط زباله ها می باشد. بنابراین اگر فشار روی گیج فیلتر کمتر از حد نرمال باشد، یا اگر مقدار آب برگشتی به استخر کاهش یافته باشد، ممکن است پروانه پمپ استخر، مسدود شده یا آسیب دیده باشد، که می توان با جدا کردن مجموعه در محفظه پروانه و بررسی بصری پروانه آنرا بررسی کرد.

یک سبد صافی یا استرینر در انتهای پمپ تعبیه شده است که از ورود زباله به پروانه و موتور استخر جلوگیری می کند. در داخل استرینر سبدی قرار دارد که باید با توجه به میزان استفاده از استخر، حداق دوبار در هفته بررسی و تخلیه شود. اگر سبد مسدود شود، جریان آب ورودی به پمپ محدود شده و پمپ شروع به پمپاژ هوا به جای آب می کند، و موتور شروع به چرخش سریع‌تر می‌کند و در نهایت می‌سوزد. نبود سبد استرینر، باعث مسدود شدن پروانه می شود که باعث می شود آب به میزان لازم پمپاژ نشده و به سیستم تصفیه و فیلتراسیون و پمپ آسیب وارد شود.

نحوه کارکرد پمپ استخر

پمپ استخری، یک موتور گردشی می باشد، که آب استخر را مکش می کند، سپس با عبور دادن آب از فیلترهایی با اندازه های مختلف، آن را تمیز می کند و آب تمیز را از طریق کانال های توزیع به استخر برمی گرداند. پمپ های استخر با مواد مقاوم در برابر خوردگی طراحی شده اند. پمپ تصفیه استخر برای حفظ شفافیت بصری آب، جلوگیری از بیماری های عفونی منتقله از طریق آب و اطمینان از گردش آب مناسب استفاده می شود. پمپ های استخر همچنین با اطمینان از پخش متناسب مواد شیمیایی مورد استفاده در استخر از تشکیل باکتری های مختلف جلوگیری می کند.

پمپ سیرکولاسیون استخر آب را از زهکش اصلی می کشد، آن را از فیلترها عبور می دهد، بقایای فیلتر را خارج می کند و آب تمیز شده از ورودی های اصلی به استخر باز می گردد. پروانه (پروانه) که به شفت متصل است، به لطف شفت می چرخد و اطمینان می دهد که آب به سرعت به سمت سیستم فیلتراسیون کشیده می شود. بلبرینگ در پمپ استخر کنترل دبی و عملکرد منظم مکانیزم الکتریکی را فراهم می کند.

انواع پمپ استخر

دو نوع اصلی پمپ استخری وجود دارد:

  • پمپ استخر تک سرعته

  • پمپ استخر با سرعت متغیر

پمپ های تک سرعته، با یک سرعت کار می کنند. در حالی که پمپ‌های استخر با سرعت متغیر به کاربر اجازه می‌دهند تا سرعت جریان آب را در سیستم با سرعت‌های متفاوت تنظیم کند. قابلیت راه اندازی پمپ در سرعت های مختلف باعث می شود تا صاحب استخر بتواند پمپ خود را برای مدت طولانی تری با سرعت های پایین تر بدون افزایش مصرف انرژی و هزینه های اضافی اجرا کند.

چه زمانی کارکرد پمپ استخر ضروری است؟

برای پمپ استخر باید محل مناسبی انتخاب شود. برای به دست آوردن راندمان باکیفیت از پمپ استخر، لازم است موتور را در فضای باز قرار دهید. سپس تجهیزات سیستم فیلترینگ قرار می گیرد. پمپ استخر که متناسب با اندازه استخر است با اجرای منظم آن در مناطق زمانی تعیین شده استفاده می شود.

تعداد دفعات استفاده از پمپ استخر با توجه به ضریب هزینه انرژی و وضعیت شیمیایی استخر متفاوت است. توصیه می شود پمپ استخر در طول روز کار کند. با فرض اینکه کلر موجود در آب استخر معمولاً در شب اضافه می شود، انجام فیلتر در ساعات روشنایی روز دقیق تر است. اگر اندازه استخر بزرگ است، پمپ استخر ترجیحا در شب کار کند. در تابستان و بهار تقریباً هر روز باید پمپ استخر را راه اندازی کرد. در استخرهای بزرگ، پمپ هایی با قدرت موتور و سرعت کار بالا باید ترجیح داده شوند.

راه دیگری برای کاهش هزینه‌های راه‌اندازی پمپ استخر این است که زمان‌های روشن کردن آن را تقسیم بندی کنید. شما می توانید آن را چندین بار در روز برای دوره های زمانی کوتاه روشن کنید تا زمانی که در 24 ساعت در مجموع هشت ساعت، به خصوص در تابستان کار کند.

نحوه انتخاب پمپ استخر مناسب

برای انتخاب پمپ استخر مناسب با استخر، باید چند نکته را مد نظر داشته باشید:

  • اندازه استخر: اندازه پمپ باید با حجم و سایز استخر مناسب باشد، تا شیمی آب، تمیزی و شفافیت آب مناسب شود.

  • تجهیزات جانبی استخر: اگر استخر شما دارای آبنما، سیستم گرمایش غیره باشد، پمپ استخر مناسب برای استخر شما متفاوت خواهد بود.

  • سایز کشی: اندازه پمپ باید با اندازه سیستم لوله کشی مناسب باشد و در صورتی که نیاز به تعویض پمپ دارید، باید پمپی مناسب با همان لوله کشی را انتخاب کنید.

در آخر، خرید پمپ استخر

پس از نصب پمپ استخر، باید نکاتی را مد نظر بگیرید:

  • پمپ استخر، هرگز نباید بدون آب کار کند.

  • پس از اندازه گیری ابعاد استخر، پمپ را خریداری نمائید.

  • نصب پمپ استخر در مکانی که گردش هوا دارد، باعث می شود موتور راحت تر خنک شده و از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری می کند.

  • هنگام راه اندازی پمپ استخر، شیر خروجی باید در حالت بسته باشد.

  • پس از اینکه پمپ استخر به سرعت کار خود رسید، می توان شیر خروجی را باز کرد.

رعایت این نکات و خرید پمپ استخر مناسب، باعث می شود تا در هزینه هایتان در آینده صرفه جویی شود. شرکت ساینا تصفیه آریا، افتخار دارد تا با عرضه و فروش انواع پمپ استخر برای هر نوع استخری، نیازهای شما را برآورده و اطمینان مشتریان را جلب نماید. همچنین ارائه گارانتی یکساله بر روی محصولات و خدمات پس از فروش 10 سال، مشاوره رایگان و نیروی متخصص جهت نصب و آموزش استفاده از تجهیزات استخر از دیگر خدمات این شرکت است. جهت خرید و مقایسه محصولات می توانید به سایت https://digipoolmarket.com مراجعه نموده و یا با شماره 58925-021 تماس بگیرید.

هم اکنون دیگران می خوانند 4 اردیبهشت 1402 - 08:44

بیشتر بخوانید

پمپ استخر چیست؟ 2