یک‌شنبه 27 خرداد 1403

پهپاد ایرانی مجهز به سار محل حادثه را شناسایی کرد / پهپاد ترکیه ناکام از شناسایی ماند؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
پهپاد ایرانی مجهز به سار محل حادثه را شناسایی کرد / پهپاد ترکیه ناکام از شناسایی ماند؟

اقتصادنیوز: ماجرای بازگشت پهپادهای ایرانی از اقیانوس هند به دنبال ناکامی پهپاد ترکیه در عملیات شناسایی بالگرد سانحه دیده حامل رئیس جمهور و هیات همراه اعلام شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا، به دنبال وقوع سانحه برای بالگرد رئیس جمهور و هیات همراه و حضور پهپادهای پیشرفته ایرانی مجهز به رادار «سار» برای انجام مأموریت در شمال اقیانوس هند و فاصله طولانی آن‌ها با محله سقوط بالگرد، در مجموع نیروهای امدادی ناگزیر از راه‌های زمینی عملیات جستجو را آغاز کردند.

در این شرایط ستاد کل نیروهای مسلح، با پیشنهاد نزدیک‌ترین کشور یعنی ترکیه موافقت کرد اما این پهپاد به دلیل نداشتن تجهیزات «تشخیص و کنترل نقاط زیر ابر» موفق به اعلام دقیق محل سقوط بالگرد نشد و در نهایت به کشور ترکیه بازگشت.

خبر مرتبط این افراد زودتر از پهپاد ترکیه‌ای به محل حادثه بالگرد رئیس‌جمهور رسیدند + جزئیات

اقتصادنیوز: رئیس هیات موتورسواری و اتومیبلرانی آذربایجان شرقی اعلام کرد که آفرودرها و موتورسواران اندرو این هیات زودتر از اعلام پهپاد ترکیه به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور رسیدند.

نهایتا در ساعات اولیه صبح روز دوشنبه نقطه دقیق حادثه سقوط بالگرد توسط نیروهای امدادگر زمینی و پهپادهای ایرانی نیروهای مسلح که از ماموریت در شمال اقیانوس هند فراخوانده شده بودند، کشف شد.

خبر مرتبط ایجاد اختلال در عملیات پهپاد ترکیه‌ای + فیلم

اقتصادنیوز: پهپاد شناسایی ترکیه که برای عملیات جستجوی یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور به ایران وارد شده بود، تا ارتفاع 11 هزار پایی پایین آمد ولی چون درختان و پوشش گیاهی تراکم زیادی دارد کار شناسایی پهپاد ترکیه‌ای را با مشکل مواجه کرد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
پهپاد ایرانی مجهز به سار محل حادثه را شناسایی کرد / پهپاد ترکیه ناکام از شناسایی ماند؟ 2