سه‌شنبه 19 تیر 1403

پویش ملی مهر استادی در سازمان بسیج راه اندازی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پویش ملی مهر استادی در سازمان بسیج راه اندازی شد

تهران - ایرنا - قائم مقام سازمان بسیج اساتید از راه اندازی پویش ملی مهر استادی به منظور حمایت مالی از دانشگاهیان آسیب دیده از کرونا خبر داد.

به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا، محمدرضا ابن الدین، در نشست خبری راه اندازی پویش علمی مهر استادی گفت: آیین مواسات و هم بستگی استادان و مدرسان با جمعیت آسیب دیده از همه گیری کرونا در دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی، کاربردی و مهارتی کشور با عنوان پویش ملی مهر استادی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان استادان بسیج با ماموریت‌های مسئله محور و با رویکرد حل مسئله از سال 79 کار خود را شروع کرد، افزود: این سازمان اهتمام به امور مردم را سرلوحه کار خود قرار داده در واقع ما معتقدیم هر استادی که بین تخصص خود و مشکلات مردم ارتباط منطقی برقرار کند و در راستای رفع این مشکلات گام بردارد استاد بسیجی است.

ابن الدین با اشاره به اینکه شرط مسلمان بودن اهتمام به امور مردم است، تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا افراد زیادی از نظر اقتصادی آسیب دیدند و دانشگاه‌ها نیز از این حیث مستثنی نبودند. البته شاید تصور این باشد که دانشگاه‌ها متمول هستند، اما این گونه نیست، چون برخی از اساتید حق التدریس هستند و شاید به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها و برگزاری آنلاین کلاس‌ها بیکار شده باشند. همچنین برخی از کارکنان خوابگاه ها، نیروهای شرکتی و قراردادی نیز ممکن به این وضعیت دچار شده باشند لذا در این شرایط هر قشری باید افراد آسیب دیده را شناسایی کند تا همه بتوانند از کمک‌های مومنانه بهره‌مند شوند.

قائم مقام سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه تاکنون سه دوره کمک مومنانه با محوریت سازمان بسیج اساتید برگزار شده است، گفت: در مرحله اول با همکاری کمیته امداد 200 کارگاه آسیب دیده مورد حمایت قرار گرفتند همچنین در مرحله دوم تلاش کردیم هزار بسته معیشتی را بین نیازمندان در دانشگاه‌ها و با محوریت دانشگاه آزاد توزیع کنیم.

وی تصریح کرد: در مرحله سوم کمک مومنانه کمک به سه هزار خانواده آسیب دیده در بین کارکنان، اساتید و نیروهای خدماتی دانشگاه‌ها هدف گذاری شده است. به هر روی ممکن است این افراد به شدت آسیب دیده باشند و نتوانند هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند بنابراین ما به عنوان اساتید دانشگاه وظیفه داریم تا به آسیب دیدگان کمک کنیم.

ابن الدین با اشاره به اینکه کمک به افراد ناتوان و مستضعف سفارش اسلام و از ویژگی‌های یک استاد مسلمان است، اظهار کرد: اساتید بسیجی در کنار تلاش برای حل مشکلات سیاسی و حاکمیتی می‌کوشند تا با ارائه راه حل‌های مناسب در راستای حل مشکلات کشور گام بردارند.

قائم مقام سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه سازمان بسیج اساتید با هدف برگزاری پویش ملی مهر استادی با برخورداری از هزار و 84 کانون دانشگاهی در سراسر کشور به میدان آمده اند، اضافه کرد: خیرین می‌توانند وجوهات نقدی خود را به شماره حساب 0113554150002 و یا به شماره کارت 6037997950149824 به نام مرکز نیکوکاری شهید شهریاری واریز کنند و قطعا این وجوهات در اختیار اقشار آسیب پذیر در دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وی گفت: همچنین در این راستا روز چهارشنبه 28 آبان نشستی با حضور اساتید دانشگاه‌ها در مجتمع حضرت ولیعصر (عج) دانشگاه آزاد برگزار می‌شود. امیدواریم این نشست که با حضور اساتیدی با سلایق مختلف سیاسی برگزار می‌شود تمرینی برای حل مشکلات مردم باشد.

ابن الدین با بیان اینکه همان طور که امام خمینی جنگ را یک فرصت دانستند امروز نیز شیوع کرونا یک فرصت و نعمت است تا مردم تمرین با هم بودن را انجام دهند، خاطرنشان کرد: بسیج اساتید دانشگاه‌های مختلف اعم از دانشگاه علمی کاربردی، فنی و حرفه ای، پیام نور، دانشگاه آزاد، فرهنگیان و غیرانتفاعی در پویش ملی مهر استادی مشارکت خواهند کرد.

گفتنی است در این نشست که با حضور مسئولان بسیج اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار شد از اساتید و دانشگاهیان برای مشارکت در پویش ملی مهر استادی دعوت به عمل آمد.

*س_برچسب‌ها_س*