دوشنبه 16 مهر 1403

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت پرویز پورحسینی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت پرویز پورحسینی

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت پرویز پورحسینی بازیگر پیشکسوت کشورمان را تسلیت گفت.

پرویز پورحسینی بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون ایران که از 22 آبان ماه به سبب درگیر شدن با ویروس کرونا در بیمارستان فیروزگر بستری شده و تحت مراقبت ویژه قرار داشت در سن 79 سالگی چشم از جهان فروبست.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در متن پیامی برای پرویز پورحسینی بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون نوشت: خبر درگذشت بازیگر مطرح عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون مرحوم پرویز پورحسینی بر تلخکامی های این روزهای اهالی هنر افزود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خاطرنشان کردن اینکه یاد و خاطره هنرمند پیشکسوت، مجرب و با اخلاق سینمای ایران از ذهن مردم هنردوست ایران فراموش نخواهد شد، افزود: این ضایعه اندوهناک را به اصحاب فرهیخته فرهنگ و هنر، دوستان و همراهان و بویژه خانواده آن مرحوم صمیمانه تسلیت می گویم.

وی ادامه داد: از خداوند منان برای آن عزیز سفر کرده آرامش ابدی و رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی خواستارم.

پرویز پورحسینی متولد سال 1320 است و در کارنامه کاری‌اش بازی در بیش از 100 فیلم، تئاتر و سریال در همکاری با کارگردان‌های سرشناسی همچون علی حاتمی، بهرام بیضایی، حمید سمندریان، مسعود کیمیایی، احمدرضا درویش، داود میرباقری و کمال تبریزی ثبت شده است.

*س_برچسب‌ها_س*