جمعه 28 اردیبهشت 1403

پیشرفت های ایران پس از انقلاب به خار چشم استکبار تبدیل شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پیشرفت های ایران پس از انقلاب به خار چشم استکبار تبدیل شد

اصغری با اشاره به اینکه در دوران پهلوی کشور ایران جولانگاه آمریکایی ها و غرب شده بود بیان کرد: استعمار ستیزی، استقلال و آزادی و حمایت از مستضعفین مورد نظر امام انقلاب بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم اصغری، تهیه کننده، نویسنده و مجری طرح سینما و تلویزیون در خصوص تبیین دستاوردهای انقلاب و وضعیت هنر و سینمای کشور در گفتگو با صبح زاگرس گفت: قطعاً انقلاب اسلامی یکی از تحولات تاریخ معاصر جهان و منطقه ماست و در واقع شاید بتوان گفت که در جهان اسلام بعد از ایام صدر اسلام چنین اتفاقی سابقه نداره که با رهبری هوشمندانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و به ویژه با همراهی و همدلی ملت ایران و در سال 57 به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه هرچند انقلاب اسلامی سال ها قبل بنیان گذاری شده بود و در واقع آغاز شده بود، گفت: در سال های 41 و 42 مردم و خصوصاً نسل جوانی که امام به آنها اتکاکرده بود آغاز گر وقوع انقلاب بود که در سال 57در واقع همه شاهد پیروزی انقلاب و پیروزی خون بر شمشیر بودیم.

اصغری با اشاره به اینکه در دوران پهلوی کشور ایران جولانگاه آمریکایی ها و غرب شده بود بیان کرد: بعد از انقلاب قطعا تحولات شگرفی اتفاق افتاد و مهم تر از تحولات انقلاب اهداف انقلاب بود که اهداف بنیادین و مردم مدار بود و از همان موقع به دلیل اهداف استعمار ستیزی انقلاب، استقلال و آزادی و حمایت از مستضعفین مورد نظر امام انقلاب بود. این تهیه کننده سینما و تلویزیون افزود: انقلاب ما از همان سالها مورد تهاجم دشمنان قرار گرفت حتی در دهه اول انقلاب ما شاهد جنگ تحمیلی بودیم که با همین دیدگاه این اتفاق آغاز شد، هجوم علیه انقلاب توسط ارتش های سازمان یافته مختلف و سازمان مجاهدین شروع شده بود که خوشبختانه در دهه اول انقلاب هم جنگ تحمیلی و هم حرکت های ضد انقلابی داخلی همه با هوشیاری و همراهی و همدلی مردم و با جان فشانی جوان ها و رهبری هوشمندانه امام با شکست مواجه شد. اصغری گفت: درواقع دشمن از تهدید حمله نظامی به ایران ناامید شده بود حرکت های ضد فرهنگی خود را شروع کرد، که به عنوان تهاجم فرهنگی ما همچنان با آن دست به گریبانیم و متاسفانه این حملات علاوه بر اینکه فرهنگ و اصالت ایرانی ها رو هدف قرار داده در واقع حتی مبانی دین و اعتقادات مردم را مورد حمله قرار داده است که خصوصا با تحریم های اقتصادی دهه اخیر ک به اوج خودش رسید. وی بیان کرد: تمام تلاش دشمن این بوده که مردم رو از این انقلاب و اهدافش منصرف کند و مردم را دلسرد کند، که با وجود مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان تا الان این اتفاق به خوبی مدیریت شده است. تهییه کننده فیلم تک تیرانداز با بیان اینکه ایران پس از انقلاب به خار چشم استکبار تبدیل شد، افزود: مهم تر از دشمن خارجی که تو این سالها حجمه بسیار علیه انقلاب کرده اند، دشمنان داخلی هستند که خواسته یا ناخواسته در واقع شعار و اهداف انقلاب را مورد هدف قرار دادن و بااقدامات خود مردم را دچار مشکل کردند. اصغری بیان کرد: حتی کسانی که به نوعی در دهه گذشته مدیریت های مهمی را در کشور به عهده داشتن با سو استفاده های اقتصادی با سو مدیریت ها در واقع با پازل دشمن بازی کردند و مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی بیشماری برای مردم به وجود آوروند که به‌نظر میاد در واقع این حرکت ها پاشنه آشیل انقلاب را هدف قرار داده است. خبرنگار: دوستانی انتهای پیام / وی ضمن ابراز امیدواری از دولت آیت الله رئیسی گفت: امیداروم که در ماه های اخیر حرکت جدیدی که از سوی دولت انقلابی آغاز شده است حجمه های گذشته که از سوی مدیران و مسئولانی که سو مدیریت داشتند یا کسانی که اصطلاحا تحت عنوان خرابکار یا کسانی که به نوعی اقتصاد مردم و معیشت مردم و نهایتا انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار دادند، از بین برود و مردم بتوانند با یک زندگی آرام و درواقع با تأمین معیشت مناسب در راستای اهداف انقلاب حرکت کنند. ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران است که در آثاری همچون فیلم سینمایی «اشنوگل»، فیلم سینمایی «شور شیرین» و فیلم سینمایی «مردی از جنس بلور» فعالیت داشته است. اصغری کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1377 در فیلم مردی از جنس بلور به کارگردانی سعید سهیلی به عنوان تهیه کننده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم اشنوگل، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای ابراهیم اصغری محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون ابوالفضل پورعرب، مهتاج نجومی، فخری خوروش و علی اوسیوند را تجربه کرد. انتهای پیام /