پنج‌شنبه 3 خرداد 1403

پیش بینی آب گرفتگی معابر 12 استان کشور

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در مناطقی از غرب گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و برخی مناطق استان‌های قزوین، البرز، تهران، قم و همچنین در شمال آذربایجان غربی ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در این استان‌ها و ارتفاعات شرق و شمال هرمزگان انتظار وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی می‌رود.

بر اساس این گزارش، فردا علاوه بر این‌که در برخی مناطق استان‌های گیلان، مازندران و غرب گلستان ابرناکی و بارش روی می‌دهد در شمال آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، ارتفاعات در استان‌های البرز و تهران افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.

جمعه برای برخی مناطق آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده و شنبه هفته آینده علاوه بر این مناطق در سیستان و بلوچستان نیز رگبار پراکنده روی می‌دهد. یکشنبه آینده در اکثر مناطق جو پایدار و آرامی مستقر می‌شود و فقط در ارتفاعات واقع در آذربایجان غربی و گلستان، رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

طی 3 روز آینده در نوار شمالی به‌ویژه در سواحل دریای خزر روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود. طی 5 روز آینده در شمال شرق و شرق و بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک ادامه دارد. فردا و جمعه نیز خلیج فارس مواج پیش‌بینی شد.