چهارشنبه 11 مهر 1403

پیکر آیت‌الله مهاجر در اصفهان تشییع و به خاک سپرده شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پیکر آیت‌الله مهاجر در اصفهان تشییع و به خاک سپرده شد

اصفهان - ایرنا - پیکر عالم ربانی آیت‌الله حاج سید حسن مهاجر از علمای استان اصفهان روز چهارشنبه با حضور اقشار مختلف مردم در این استان تشییع و به خاک سپرده شد.

این روحانی برجسته شامگاه روز سه‌شنبه در سن 90 سالگی پس از یک دوره بیماری و بستری در بیمارستانی در اصفهان درگذشت.

پیکر این عالم ربانی پس از مراسم وداع با حضور اقشار مختلف مردم و روحانیون صبح امروز از ابتدای خیابان شیخ طوسی غربی (24متری) به سمت مسجد قبا میعادگاه و منبر و محراب همیشگی این مبلغ دین برگزار و در آن محل به خاک سپرده شد.

حضرت آیت الله مظاهری از مراجع تقلید و رییس حوزه علمیه اصفهان در مدرسه صدر بازار اصفهان بر پیکر این عالم نماز خواند. آیت‌الله سید حسن مهاجر، سال 1308 در روستای محسن آباد برخوار اصفهان به دنیا آمد و از هفت سالگی مقدمات علوم حوزوی را نزد پدر خود فراگرفته و در سنین نوجوانی وارد حوزه علمیه اصفهان شد. وی از محضر استادانی چون آیت الله خادمی، آیت الله طیب، آیت الله صدر کوپایی و آیت الله شیرازی کسب فیض کرد و پس از مهاجرت به قم و تحصیل در محضر آیات عظام امام خمینی، مرعشی نجفی، بروجردی، کوه کمره ای، گلپایگانی و... به درجات عالیه علمی نائل شد. آیت الله مهاجر، در تابستان 1358 به درخواست مرحوم محسنی موسس مسجد قبا و با معرفی آیت الله خادمی و مردم منطقه، به عنوان امام جماعت مسجد قبا انتخاب و مشغول کار تبلیغی در همه عرصه ها شد. تربیت طلاب جوان و ترویج معارف قرانی از جمله فعالیت های این عالم در مسجد قبا بوده است.

*س_برچسب‌ها_س*