سه‌شنبه 17 مهر 1403

پیکر امام جمعه موقت یزد به خاک سپرده شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پیکر امام جمعه موقت یزد به خاک سپرده شد

یزد - ایرنا - پیکر امام جمعه موقت یزد با حضور تعدادی از روحانیون و علما در جوار امامزاده جعفر (ع) یزد به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا، پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید محمدجواد آیت اللهی، روز چهارشنبه در جوار امامزاده جعفر (ع) یزد، در دارالزهد کنار قبور مطهر شهید منا حاج حسن دانش و مرحوم آیت الله ابوترابی به خاک سپرده شد.

امام‌جمعه موقت یزد چندی قبل به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شد و عصر روز سه‌شنبه (دیروز) دارفانی را وداع گفت.

مرحوم آیت اللهی،26 خرداد 1349 شمسی در شهر یزد متولد شد و از دوران کودکی از استعداد و حافظه ای قوی برخوردار بود و در 6 سالگی بخش زیادی از قرآن را حفظ بود و از 10 سالگی و در اوج انقلاب ایران با تحصیل نزد پدر به تحصبلات مقدماتی علوم دینی پرداخت و پس از مدتی وارد حوزه علمیه یزد شد و در مدرسه خان سکنی گزید.

مقدمات و بخشی از سطح را نزد استادانی چون محمد صمدی، مرتضی میرزائی، غلامرضا ریسمانیان، محمد رحیمی، میرزا حسن ابوترابی، سید صدر الدین طباطبائی و شیخ محمود علومی فرا گرفت و در 14 سالگی در حرم مطهر امام رضا (ع) به دست پدر بزرگوارشان به لباس سیادت روحانیت ملبس شد.

سپس برای ادامه تحصیل رهسپار حوزه علمیه قم شد و سطح عالی را نزد آیات عظام اعتمادی، محمدی، دوز دوزانی، پایانی و موسوی تهرانی به پایان برد و در شرایطی که بیش تر از 20 سال از عمرش نگذشته بود در حوزه درس خارج فقه و اصول بزرگانی چون آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی، شیخ ابوالفضل خوانساری، وحید خراسانی، میرزا جواد تبریزی و فاضل لنکرانی شرکت کرد.

*س_برچسب‌ها_س*