جمعه 10 فروردین 1403

چرا هیچ فدراسیونی پاسخگوی عملکردش در المپیک نیست؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
چرا هیچ فدراسیونی پاسخگوی عملکردش در المپیک نیست؟

بیش از یک ماه از پایان المپیک 2020 توکیو می گذرد اما هنوز پیشگامان ناکامی در این بازی ها هیچ توضیحی بابت این اتفاقات نداده و به نظر می رسد برنامه ای هم برای این کار ندارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در حالی که قبل از آغاز المپیک تکواندو، تیراندازی، والیبال، دوومیدانی و حتی شمشیربازی جزو شانس های مدال محسوب می شدند اما جز تک طلای ناخوانده جواد فروغی هیچ چیز نصیب این رشته ها نشد.

تکواندو که در ریو با کمک کیمیا علیزاده توانست تا حدود زیادی از انتقادات فرار کند این بار همان یک برنز را هم نگرفت و دست خالی برگشت. تیراندازی هم با وجود تجربه زیاد برخی ملی پوشان اما حتی برای فینالیست شدن هم به مشکل خورد. والیبال هم که ادعای حضور در نیمه نهایی را داشت درگروه 6 تیم پنجم شد! احسان حدادی شانس مدال دوومیدانی کاران بود حتی به پرتاب 60 متر هم نرسید تا دومین المپیک پیاپی را با ناکامی پشت سربگذارد. در شمشیربازی هم با وجود عملکرد مطلوب در تیمی در انفرادی آن چه که پیش بینی شده بود به واقعیت تبدیل نشد.

نکته دیگر در این باره مربوط به تعیین شانس مدال آوری در رشته های مختلف المپیکی است که گاهی تفاوت فاحشی با پیش بینی ها داشته اما در نهایت علت ارزیابی اشتباه از سوی کمیته ملی المپیک و فداسیون اعلام نمی شود.

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.

257 251

کد خبر 1557623