یک‌شنبه 8 مهر 1403

چند خبر کوتاه از شهرستان‌ها

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چند خبر کوتاه از شهرستان‌ها

سنندج - ایرنا - کشف 45 تن برنج احتکار شده در مریوان، بهره‌برداری از پایگاه اورژانس 115 برده رشه مریوان و جمع آوری بیش از 11 میلیارد و 293 میلیون ریال فطریه و زکات بیجار و سروآباد از جمله اخبار کوتاه شهرستان های استان کردستان در روز دوشنبه است.

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: در پی دریافت خبر احتکار برنج توسط فردی در مریوان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و با انجام تحقیقات نامحسوس و اقدامات اطلاعاتی توسط ماموران انتظامی فرد مورد نظر که اقدام به احتکار مقدار زیادی برنج در انبار خود در یکی از محلات شهر کرده بود، شناسایی شد.

سردار علی آزادی اظهار داشت: ماموران با هماهنگی مقام قضایی به همراه نماینده اداره صنعت معدن و تجارت به محل مورد نظر اعزام شدند که پس از بازرسی از این انبار 45 تن برنج احتکاری کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه انبار دپو برنج‌ها پلمب شد، اضافه کرد: بر اساس نظر کارشناسان، ارزش تقریبی برنج‌های کشف شده پنج میلیارد و 400 میلیون ریال برآورد شده است.

پایگاه اورژانس 115 برده رشه مریوان به بهره برداری رسید

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مریوان نیز از آغاز به کار پایگاه اورژانس 115 در شهر برده رشه به عنوان چهارمین پایگاه اورژانس این شهرستان و از طرح‌های مصوب برنامه ششم توسعه کشوری خبر داد.

منصور فیضی اظهار داشت: این پایگاه که به یک دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر 315 کمک دار تجهیز شده، با اعتبار یک میلیارد و 764 میلیون ریال احداث شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مسیر شهر برده رشه یکی از مسیرهای پرتردد شهرستان مریوان است احداث و استقرار پایگاه اورژانس در این مسیر یکی از ضروریات و مطالبات به حق مردم منطقه بود که در زمان وقوع حوادث می‌تواند در ارائه خدمات درمانی به مصدومان تاثیر بسزایی داشته باشد.

فیضی از رونمایی از 2 دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) و یکدستگاه آمبولانس تویوتا هایس در بیمارستان مریوان نیر خبر داد و گفت: دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) یکی از مهمترین دستگاه‌های مورد استفاده در بیمارستان و مراکز درمانی است که در روند احیای بیماران ریوی و تنفسی کوثر است.

وی یادآور شد: برای تهیه این 2 دستگاه اعتباری بیش از هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کردستان هزینه شده است.

بیش از 11 میلیارد ریال زکات در سروآباد جمع آوری شد

مدیر کمیته امداد سروآباد هم از جمع آوری و توزیع 11 میلیارد و 400 میلیون ریال زکات در قالب زکات فطریه در بین نیازمندان و فقرای این شهرستان خبر داد.

کوهسار قاضی زاده اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون مردم خیر و نوعدوست سروآباد یک میلیارد و 140 میلیون تومان زکات را در قالب زکات فطریه جمع آوری و 220 میلیون ریال آن را به حساب کمیته امداد واریز و مابقی را در بین نیازمندان واقعی روستاهای سطح شهرستان توزیع کرده‌اند.

وی افزود: کمیته امداد نیز علاوه بر توزیع 220 میلیون ریال زکات جمع آوری شده در بین فقرا و نیازمندان، مبلغ 260 میلیون ریال را به صورت نقدی به کسانی که در اثر ویروس کرونا کسب و کار خود را از دست داده بودند توزیع کرده است.

مدیر کمیته امداد امام (ره) سروآباد یادآور شد: این نهاد 70 میلیون ریال نیز به هشت نفر از بیماران کرونایی این شهرستان به صورت نقدی و 360 میلیون ریال نیز برای خرید اقلام اساسی و مایحتاج به 6 خانوار نیازمند کرونایی پرداخت کرده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا کمیته امداد امام (ره) سروآباد 518 بسته کالای بهداشتی درمانی و 520 بسته معیشتی به ارزش ریالی بیش از 155 میلیون را در بین نیازمندان و خانوارهای آسیب دیده از ویروس کرونا توزیع کرده است.

قاضی زاده گفت: این نهاد همچنین برای 129 نفر از بیماران صعب العلاج این شهرستان مبلغ 270 میلیون ریال جهت مبارزه با بیماری کرونا پرداخت کرد.

وی از جذب 64 نفر حامی از ابتدای امسال خبر داد و تاکید کرد: با تلاش و همت همکاران کمیته امداد و اطلاع رسانی های انجام شده تعداد 64 نفر حامی برای تحت پوشش قرار دادن ایتام این شهرستان شناسایی و جذب شدند.

بیش از 293 میلیون ریال زکات فطره در شهرستان بیجار جمع آوری شد

رییس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) بیجار نیز از جمع آوری بیش از 293 میلیون و 45 هزار ریال زکات فطره خبر داد و افزود: این میزان زکات فطره امسال از تعداد 70 پایگاه‌های شهری و روستایی استقرار یافته جمع آوری شده است.

جواد عزیزی اظهار داشت: از این مبلغ، فطره سهم عام حدود 237 میلیون و 410 هزار ریال و زکات فطره سهم سادات حدود 34 میلیون و 535 هزار ریال است که کفاره غیر عمد نیز بالغ بر 21 میلیون و 100 هزارریال جمع آوری شده است.

وی اضافه کرد: پارسال مردم روزه دار این شهرستان بیش از چهار میلیارد ریال زکات فطریه پرداخت کردند که برای محرومین و نیازمندان و همچنین طرح های عام المنفعه هزینه شد.

*س_برچسب‌ها_س*