دوشنبه 16 مهر 1403

چند خبر کوتاه از نیروی انتظامی زنجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چند خبر کوتاه از نیروی انتظامی زنجان

زنجان - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از توقیف یک دستگاه اتوبوس مسافربری حامل انواع عینک طبی قاچاق به ارزش تقریبی 6 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ ایرج خانی پور، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای مبارزه جدی با قاچاقچیان کالا با هدف حمایت از تولیدات داخلی، ماموران پلیس آگاهی شهرستان ابهر حین گشت زنی در مسیر ارتباطی زنجان - ابهر به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک شده و آن را توقیف کردند.

وی اظهار داشت: ماموران در بازرسی از این خودروی مسافری متوقف شده، سه هزار عدد انواع عینک طبی قاچاق کشف، راننده متخلف را دستگیر و به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی دادند.

کشف 50 راس دام قاچاق در شهرستان ایجرود فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

سرهنگ محمد معصومی راد، افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو، تعداد 50 راس گوسفند بدون پروانه بهداشتی و مجوز حمل را کشف و یک متهم را نیز در این زمینه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد، خاطرنشان کرد: ارزش احشام مکشوفه برابر نظر کارشناسان 2 میلیارد ریال برآورد شد.

کشف بیش از هزار و 500 قرص غیرمجاز در شهرستان ابهر فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از کشف و ضبط بیش از یک هزار و 500 عدد انواع قرص غیر مجاز از 2 واحد عطاری در سطح این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد مهدیخانی گفت: با کسب خبری مبنی بر تهیه و توزیع داروی متادون در دو واحد عطاری، ماموران پلیس اطلاعات وامنیت عمومی شهرستان موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با کنترل نامحسوس محل و اطمینان از فعالیت مجرمانه در این 2 واحد صنفی با هماهنگی مقام قضایی وارد عمل و در بازرسی از این عطاری‌ها در مجموع یک هزار و 578 عدد قرص غیرمجاز کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه 2 نفر در این رابطه دستگیر و پرونده آنان در مرجع قضایی در دست رسیدگی است، گفت: پلیس با افرادی که در پوشش های مختلف اقدام به فروش مواد افیونی و غیرمجاز می کنند بر اساس قانون قاطعانه برخورد خواهد کرد.

کلاهبرداری تحت عنوان خرید بن تخفیف کالا

رییس پلیس فتا استان زنجان گفت: اخیرا برخی کلاهبرداران با ارسال پیامک تحت عناوین مختلف از جمله "مشترک گرامی شما با کد معلوم برنده شدید برای باطل نشدن بن تخفیف خود فوری تماس بگیرید" اقدام به کلاهبرداری می کنند.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو افزود: متخلفان پس از تماس به بهانه تعلق گرفتن سبد کالا، طعمه ها را به سایت‌ها و درگاه جعلی بانکی هدایت کرده و پس از اینکه وارد کردن اطلاعات کارت بانکی از سوی آنان، اطلاعات حساب فرد مورد نظر را کپی‌برداری و در کسری از ثانیه موجودی حساب آنان را مورد سرقت قرار می‌دهند.

وی به کاربران هشدار داد به هیچ وجه به پیامک‌هایی که منبع و مبنای آن مشخص نیست اعتماد نکنند و قبل از واریز وجه، ضمن رویت جنس از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کنند.

آدینه‌لو تاکید کرد: شهروندان برای انجام امور بانکی در بستر اینترنت به هیچ عنوان از کارت‌های بانکی حقوق یا کارت‌هایی که مبالغ بالا در حساب خود دارند، استفاده نکنند و برای انجام تراکنش‌های اینترنتی ضمن استفاده از درگاه‌های بانکی معتبر نسبت به نصب افزونه ضد فیشینگ در مرورگرهای خود اقدام کنند.

رییس پلیس فتا زنجان گفت: از کاربران خواست هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق 110 یاسایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

*س_برچسب‌ها_س*