یک‌شنبه 15 مهر 1403

چند خبر کوتاه از نیروی انتظامی زنجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چند خبر کوتاه از نیروی انتظامی زنجان

زنجان - ایرنا - رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: راه اندازی سایت جعلی "سامانه سجام" شگرد جدید کلاهبرداران برای کلاهبرداری از شهروندان است.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، افزود: کلاهبرداران با ترفند ارسال پیامک جعلی و تبلیغات اغوا کننده در شبکه‌های اجتماعی به بهانه ثبت نام و صدور کد بورسی، اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان را دریافت و از این طریق به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب قربانیان اقدام می‌کنند.

وی گفت: شهروندان برای ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی، فقط به آدرس sejam.ir مراجعه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق 110 یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

دستگیری سارق سیم و کابل برق

فرمانده انتظامی شهرستان ماهنشان از شناسایی و دستگیری سارق سیم کابل برق با پنج فقره سرقت و کشف اموال مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ هادی نوروزی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل برق در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با تلاش شبانه روزی و تحقیقات گسترده یک سارق را شناسایی و دستگیر کردند که متهم در تحقیقات بعمل آمده به پنج فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کرد و اموال مسروقه از نامبرده کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ماهنشان گفت: متهم پس از تشکیل و تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد تا مورد اعمال قانون قرار گیرد.

دستگیری 3 سارق و کشف 6 فقره سرقت در خدابنده فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت در سطح شهرستان، شناسایی و دستگیری سارقان با هدف پیشگیری و کنترل سرقت در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ محسن غنیمتی افزود: عوامل انتظامی با انجام تحقیقات پلیسی و اقدامات فنی و فعال کردن گشت های محسوس و نامحسوس موفق شدند سه سارق با هویت معلوم را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی و طی عملیات های جداگانه آنان را دستگیر و به منظور بررسی بیشتر به یگان انتظامی انتقال دادند.

وی اظهار داشت: در بازجویی های فنی از دستگیر شدگان بخشی از اموال سرقتی از مزارع و باغات، قطعات و محتویات داخل خودرو، احشام، سرقت خودرو، کابل برق و سرقت از معابر عمومی کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده با بیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند به شهروندان توصیه کرد با حذف زمینه های وقوع جرم و نصب امکانات ایمنی و بازدارنده، مانع از سرقت اموال خود شده و در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و یا وقوع سرقت موضوع را در اسرع وقت با مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کنند.

*س_برچسب‌ها_س*