سه‌شنبه 10 مهر 1403

چند پیشنهاد برای مطالعه مناسب حال و هوای امروز جهان

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
چند پیشنهاد برای مطالعه مناسب حال و هوای امروز جهان

«حزب‌الله و رهبری سید‌حسن نصرالله» و «نفوذ در پسابرجام» دو پیشنهاد ویژه انتشارات قدر ولایت برای مطالعه در روزهای جاری است.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت به مناسبت دو اتفاق اخیر، «شهادت دبیرکل حزب الله لبنان» و «دیدار رهبر انقلاب با فعلان دفاع مقدس» به معرفی دو کتاب مرتبط با این موضوع که پیشتر از سوی این نشر منتشر شده، پرداخته است. این دو کتاب به شرح ذیل است:

«حزب الله و رهبری سید حسن نصرالله»:

این کتاب به قلم مصباح محجوب تالیف و توسط محمدرضا میرزاجان ترجمه شده است. چهار فصل کتاب عبارتند از:

فصل اول، سرگذشت رهبران مقاومت و تشکیل و مشی حزب الله لبنان: در این فصل زندگینامه اولین رهبر حزب‌الله، شهید «سیدعباس موسوی» مطرح شده است. همچنین زندگینامه شهید «سیدحسن نصرالله» رهبر بعدی حزب‌الله ارائه شده است. تشکیل و مشی حزب‌الله در شرایط خاص لبنان و چارچوب‌های اعتقادی، فرهنگی، سیاسی و جهادی در حزب‌الله در این فصل بررسی شده است.

فصل دوم، در این فصل ویژگی‌های شهید «سیدحسن نصرالله» و نقش او در پیروزی‌های حزب‌الله مطرح شده و 44ویژگی از ویژگی‌های شهید مورد توجه قرار گرفته است.

فصل سوم، حضور و نقش و موفقیت‌های شهید سیدحسن نصرالله در عرصه جنگ روانی دشمن صهیونیستی و حامیانش در این فصل بررسی شده است.

فصل چهارم، در این فصل اقدامات شهید سیدحسن نصرالله در اهتمام به آزادی اسرای فلسطینی و حزب‌الله از زندان‌های رژیم صهیونیستی و بیانات او هنگام استقبال از این اسرا، ارائه شده است.

چاپ سوم این کتاب در 292 صفحه رقعی به قیمت صد هزار تومان توسط موسسه فرهنگی هنری قدرولایت منتشر و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

«نفوذ در پسابرجام»

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت در تاریخ 4 مهر 1403 فرمودند: «رزمندگان ما، مجاهدان ما، برای اینکه پرچم دشمن در مرزهای ما برافراشته نشود (در دفاع مقدس)، جان خودشان را قربانی کردند، فداکاری کردند، جوانان مبارز و مجاهد، خانواده‌های خودشان را داغدار کردند برای اینکه پرچم دشمن در مرزهای این کشور بالا نرود؛ نمی‌شود ملت ایران قبول کند که همان پرچم‌ها به‌وسیله افراد نفوذی، به وسیله انسان‌های فریب‌خورده، در داخل کشور برافراشته بشود! این پرچم، پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن و وسوسه‌ها خصمانه دشمن است.»

انتشارات «قدر ولایت» با 560 اثر به نمایشگاه کتاب آمد

مجتبی دولتی در کتاب «نفوذ در پسا برجام» در 6 فصل به موضوع مهم «نفوذ» پرداخته است: در فصل اول، به تاریخچه نفوذ غرب در ایران و حلقه‌های نفوذ در حوزه‌های مختلف پرداخته شده است. در فصل دوم، موارد نفوذ آمریکا در ایران و اهداف آمریکا در مذاکرات مورد برسی قرار گرفته است. در فصل سوم، بزنگاه‌های نفوذ در متن توافق هسته‌ای (برجام) مشخص شده است. در فصل چهارم، شیوه‌های نفوذ در داخل کشور، راهبرد استحاله و نفوذ، شیوه‌های نفوذ فرهنگی و فکری و راهبرد امام‌زدایی و مقابله با مکتب امام، تقدس‌زدانی، تحریف گفتمان انقلاب اسلامی، دو قطبی‌سازی درجامعه، ایجاد حاکمیت دوگانه، شبهه‌آفرینی در حمایت از محور مقاومت، نفوذهای نظامی وامنیتی و ترویج سبک زندگی غربی بررسی و ارائه شده است.

در فصل پنجم، انواع نفوذ، اهداف نفوذ دشمن و عوامل نفوذ او مورد بحث قرار گرفته است. در فصل ششم، راه‌کارهای مقابله با نفوذ دشمن در 21 راهکار ارائه شده است.

این کتاب در چاپ سوم توسط موسسه فرهنگی هنری قدرولایت، در 282 صفحه رقعی با قیمت صد هزار تومان منتشر شده است.