جمعه 13 مهر 1403

چهار کشور اروپایی بدنبال استفاده از تجربه ستاد اجرایی فرمان امام در مهار کرونا هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چهار کشور اروپایی بدنبال استفاده از تجربه ستاد اجرایی فرمان امام در مهار کرونا هستند

شهرری - ایرنا - رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا این ستاد در پنج حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، تشخیص بیماری و درمان وارد عمل شده به طوری که هم اکنون چهار کشور توسعه یافته اروپایی به دنبال استفاده از تجربیات این ستاد در مهار کرونا هستند.

محمد مخبر روز سه شنبه در رزمایش برکت که به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام راحل در قالب اجرای دومین طرح همدلی و کمک مومنانه در حرم ایشان برگزار شد، اظهار داشت: هم ا کنون با تلاش های شبانه روزی شرکت های دانش بنیان داروی 25 میلیون تومانی کرونا با قیمت 200 تا 400 هزار به دست بیماران می رسد.

این مسئول با بیان اینکه در تولید واکسن کرونا از سایر کشور ها عقب نیستیم، افزود: در صورت کشف واکسن این ویروس بلافاصله شرکت دانش بنیان به این فناوری دست خواهند یافت. مخبر به تولید ماسک در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) 18 دستگاه تولید ماسک استریل از کشورچین وارد کرده و یکی از دستگاه های تولید ماسک را طی مدت سه هفته مهندسی معکوس کرد. این مسئول اضافه کرد: امروز جوانان ایرانی دستگاه تولید ماسک پیشرفته تولید کردند که با سرعت و دقت بیشتری عمل می کند ونسبت به دستگاه مشابه 40 درصد ارزان تر است. رییس ستاد اجرایی فرمان امام راخل اعلام کرد: این ستاد براساس برنامه ریزی های انجام شده قراربود 13 هزار شغل در مناطق زلزله زده ایجاد کند ولی در حال حاضر 15 هزار شغل در این مناطق ایجاد کرده است.

وی یاد آور شد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از اسفند 97 تا کنون حتی یک روز هم تعطیل نبوده وبرنامه های ویژه ازجمله ایجاد چادر امکانات ویژه برای سیل زدگان درزمان وقوع حادثه واشتغال زایی درمناطق زلزله زده را در اولویت کار داشتیم. مخبر درپایان به ویژگی های امام راحل اشاره کرد و گفت: ایشان فردی مسئولیت پذیر متعهد شجاع دین دار مبتکر وعدالت خواه بود وبه دنبال ترویج فرهنگ عدالت خواهی در جامعه بود وستاد اجرایی فرمان امام (ره) هم اکنون این فرهنگ را دنبال می کند. رزمایش برکت امام خمینی (ره) با حضور آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حرم مطهر امام راحل امروز سه شنبه 13 خرداد برگزار شد.

*س_برچسب‌ها_س*