دوشنبه 2 مهر 1403

چه خبر از فیلم کوتاه / از «آخرین کوسه نهنگ»، «بیا آشتی کنیم» تا «گیسو» در جشنواره‌های خارجی

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
چه خبر از فیلم کوتاه / از «آخرین کوسه نهنگ»، «بیا آشتی کنیم» تا «گیسو» در جشنواره‌های خارجی

خبرهای امروز از حوزه فیلم کوتاه از این قرارند، «آخرین کوسه نهنگ»، «بیا آشتی کنیم» و «گیسو» راهی جشنواره‌های خارجی شدند.

مستند «آخرین کوسه نهنگ» به کارگردانی رامتین بالف به بخش مسابقه بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی ناتوراله (طبیعت و سفر) در آلمان راه یافت.

مستند «آخرین کوسه نهنگ» به کارگردانی رامتین بالف به بخش مسابقه بیست و چهارمین دوره جشنواره بین المللی ناتوراله (طبیعت و سفر) در کشور آلمان راه یافت.

این جشنواره از 27 نوامبر تا 1 دسامبر (7 تا 11 آذر ماه) در ویسبادن آلمان برگزار می‌شود. این مستند پیش‌تر به بخش مسابقه جشنواره واید اسکرین انگلستان راه یافته بود.

مستند «آخرین کوسه نهنگ» برنده جایزه بهترین موسیقی و بهترین تصویربرداری از هفدهمین جشنواره مستند «سینماحقیقت» شده است. همچنین دیپلم افتخار بهترین مستند چهل و دومین جشنواره فیلم فجر را در کارنامه دارد.

«آخرین کوسه نهنگ» روایتگر کوسه نهنگی است که دنبال همزاد و عشق خود در دریا می‌گردد.

عوامل این مستند 75 دقیقه‌ای عبارتند از تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان: رامتین بالف، فیلمبردار: رشاد بالف و رامتین بالف، تدوین و صداگذاری: رشاد بالف، تحقیق و پژوهش: رامتین بالف و رشاد بالف، موسیقی: اکبر ابراهیمی، دستیار فیلمبردار: کوشیار یزدانی، دستیار تهیه: معصومه شهریاری، دستیار تدوین: سبیکه رحیمی، مدیر هماهنگی تولید: عباس مطاف، گوینده: رامتین بالف، تولید مشترک مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و کارگاه سینمایی برادران بالف.

حضور «گیسو» در جشنواره فیلم و فیلمنامه‌نویسی زنان آمریکا فیلمنامه انیمیشن «گیسو» نوشته عاطفه صالحی و سعید قاسمی به مسابقه فیلمنامه نهمین جشنواره فیلم زنان آمریکا راه پیدا کرد.

فیلمنامه انیمیشن «گیسو» نوشته عاطفه صالحی و سعید قاسمی، در ادامه حضور جهانی خود به مسابقه فیلمنامه نهمین دوره جشنواره فیلم Imagine This Women's آمریکا راه پیدا کرد. این فیلمنامه در رده فیلمنامه کوتاه به مرحله نیمه‌نهایی (سمی - فینالیست) رسیده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم Imagine This Women's (ITWIFF) متعهد به تقویت و توانمندسازی زنان فیلمساز مستقل و نوظهور در سطح جهانی است. این جشنواره جشن پرشوری از تنوع است که به‌طور فعالانه از فرصت‌های برابر برای زنان، زنان رنگین‌پوست و اقلیت‌ها حمایت می‌کند. جشنواره بستری مهم برای زنان فراهم می‌کند تا استعدادهای خود را به نمایش بگذارند و محیطی را ایجاد می‌کند که به بیان خلاقانه تشویق شوند. ITWIFF با تعهد به ایجاد یک بستر قوی، هدف دارد جامعه‌ای بسازد که نه تنها صداهای متنوع زنان در صنعت فیلم را به رسمیت بشناسد، بلکه از آن‌ها حمایت کند.

نهمین دوره جشنواره فیلم Imagine This Women's آمریکا 29 شهریور تا 8 مهرماه برابر با 19 تا 29 سپتامبر در نیویورک برگزار می‌شود.

عاطفه صالحی پیش از این 4 فیلم کوتاه داستانی ساخته است و نویسندگی چندین فیلمنامه کوتاه را در کارنامه دارد. او همچنین جایزه بهترین فیلمنامه سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را به صورت مشترک با نفیسه زارع برای فیلم کوتاه «شیهه» دارد. سعید قاسمی با ساخت یک فیلم کوتاه و اکران در جشنواره‌های جهانی و همچنین نویسندگی چند فیلمنامه کوتاه، برای تولید فیلم دومش آماده می‌شود.

راه‌یابی «بیا آشتی کنیم» به جشنواره StopTrik لهستان

انیمیشن «بیا آشتی کنیم»، از تولیدات مرکز انیمیشن سوره، در جدیدترین حضور بین‌المللی خود راهی چهاردهمین دوره جشنواره فیلم انیمیشن StopTrik اسلوونی / لهستان شد.

انیمیشن کوتاه «بیا آشتی کنیم» به کارگردانی عبداله علیمراد از تولیدات مرکز انیمیشن سوره به بخش مسابقه چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن StopTrik اسلوونی / لهستان راه یافت و با حدود 130 فیلم پذیرفته شده به رقابت خواهد پرداخت.

بدین ترتیب این دوره از جشنواره در شهر ماریبور (اسلوونی) از 25 تا 29 سپتامبر برابر با 4 تا 8 مهر و همچنین در شهر لودز (لهستان) از 5 تا 8 دسامبر برابر با 15 تا 18 آذر برگزار خواهد شد.

چهاردهمین دوره جشنواره StopTrik که با هدف تشویق مخاطبان به اندیشیدن درباره مسایل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برگزار می‌شود، قصد دارد شرکت‌کنندگان را به تفکری عمیق درباره آینده انسان و ادغام او با فناوری‌های نوین وا دارد و در این راستا با ارایه سه رویکرد متفاوت، به بررسی دنیایی می‌پردازد که در آن انسان و فناوری به هم پیوسته‌اند.

همچنین این دوره از جشنواره همبستگی خود را با مردم فلسطین، که دهه‌ها تحت اشغال رژیم صهیونیستی زندگی کرده‌اند، اعلام کرده است و موضوعات دیگری مانند تبادل اطلاعات درباره وضعیت انیمیشن فلسطین، که بازتاب‌گر تروماها و تراژدی‌های مردم این کشور است و راه‌های حمایت از فیلمسازان فلسطینی را بررسی خواهد کرد.

پخش بین‌المللی انیمیشن «بیا آشتی کنیم» برعهده مرکز بین‌الملل سوره است

5757

کد خبر 1961040
چه خبر از فیلم کوتاه / از «آخرین کوسه نهنگ»، «بیا آشتی کنیم» تا «گیسو» در جشنواره‌های خارجی 2
چه خبر از فیلم کوتاه / از «آخرین کوسه نهنگ»، «بیا آشتی کنیم» تا «گیسو» در جشنواره‌های خارجی 3