دوشنبه 23 مهر 1403

چگونه شمار مبتلایان به کرونا در پاراگوئه صعودی نشد؟

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چگونه شمار مبتلایان به کرونا در پاراگوئه صعودی نشد؟

تهران - ایرنا - همزمان با تداوم شیوع گسترده کرونا در جهان، پاراگوئه توانسته در مهار این ویروس تجربه به نسبت موفقی کسب کند که دلیل آن، اعمال محدودیت‌های اجتماعی سختگیرانه و جدی اعلام شده است.

براساس گزارش روز چهارشنبه رسانه‌های غربی، پس از هشدارهای اولیه در مورد شیوع کرونا در جهان، مسئولان پاراگوئه به سرعت تدابیر گسترده‌ای را برای مهار شیوع این ویروس اتخاذ کرده که از جمله اعمال محدودیت‌های شدید از اوایل ماه مارس (اسفند - فروردین) بود.

پیامد اجرای جدی و سختگیرانه این تدابیر سبب شده شمار مبتلایان به کرونا در پاراگوئه نسبت به دیگر کشورهای آمریکای لاتین بسیار کمتر بوده و شمار فوتی‌ها نیز اندک است.

براساس جدیدترین اطلاعات وزارت بهداشت پاراگوئه، تاکنون در این کشور هفت میلیونی فقط ابتلای 161 نفر به کرونا ثبت شده که از این تعداد هشت نفر جان‌باخته‌اند.

این در حالی است که تاکنون شمار مبتلایان در برزیل بیش از 28 هزار نفر، پرو بیش از 10 هزار نفر، شیلی 7919 نفر، اکوادور 7603، مکزیک 5399، پاناما 3575 و کلمبیا 2979 نفر اعلام شده است.

2 کشور دیگر آمریکای لاتین با آمار کم مبتلایان به کرونا شامل اروگوئه با 492 و بولیوی با 397 نفر بوده است.

در همین حال لوئیس آلبرتو اسکوتو نماینده سازمان جهانی بهداشت در پاراگوئه، از جمله دلایل آمار کم مبتلایان در این کشور را تدابیر فاصله‌گذاری اجتماعی سختگیرانه و جدی اعلام کرد.

وی افزود: مردم پاراگوئه با وجود مواجهه با چالش‌های مخالف، خود را با شرایط تطبیق داده و از تدابیر پیروی می‌کنند.

دولت پاراگوئه در هفته دوم ماه مارس، مدارس را تعطیل و برگزاری رویدادهای بزرگ را تعلیق کرد. اندکی بعد، مرزها و فرودگاه‌ها را بست و دستور قرنطینه کامل مردم را با چند استثنا صادر کرد.

نیروهای نظامی پاراگوئه نیز بر اجرای قرنطینه و محدودیت‌های اجتماعی به طور جدی نظارت داشته و افراد ناقض این قوانین نیز مجازات شده‌اند.

2023

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*