دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

چین 3 فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
چین 3 فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد

سازمان فضایی چین اعلام کرد که فضاپیمای سرنشین‌دار شنزو -18 از پایگاه پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غرب چین به فضا پرتاب خواهد شد. این فضاپیما حامل 3 فضانورد چینی است.

- اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، سازمان فضایی چین روز چهارشنبه اعلام کرد که فضاپیمای سرنشین‌دار شنزو -18 فردا پنجشنبه [25 آوریل] ساعت 20:59 به وقت پکن از پایگاه پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غرب چین به فضا پرتاب خواهد شد.

فضانوردان چینی "یه گوانگفو، لی کونگ و لی گوانگسو" مأموریت فضایی سرنشین‌دار شنزو -18 را به ایستگاه فضایی چین انجام خواهند داد. "یه گوانگفو" فرماندهی این مأموریت را برعهده خواهد داشت.

یه گوانگفو پیش از این عضو مأموریت شنزو -13 چین بوده است. لی کونگ و لی گوانگسو هر دو از گروه سوم فضانوردان چین هستند و مأموریت شنزو -18 نخستین پرواز فضایی آنها خواهد بود.

نخستین تصاویر با وضوح بالا از "ایستگاه فضایی چین" منتشر شد

قرار است آنها حدود 6 ماه در مدار باقی بمانند و در اواخر اکتبر به محل فرود دونگ‌فنگ در منطقه خودمختار مغولستان داخلی در شمال چین بازگردند.

خدمه شنزو -18 در طول اقامت خود در مدار، پذیرای فضاپیمای تدارکاتی تیانژو -8 و فضاپیمای سرنشین‌دار شنزو -19 خواهند بود.

سه فضانورد ماموریت شنزو -17 که در حال حاضر در ایستگاه فضایی کار می‌کنند، قبل از بازگشت به محل فرود دونگ‌فنگ در 30 آوریل، با خدمه شنزو -18 دیدار خواهند کرد.