یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

کاخ سفید

کاخ سفید

وب‌گاه عصر ایران

«ایلان ماسک» میلیاردر آمریکایی در واکنش به ادعای کاخ سفید مبنی بر اینکه اوکراین می‌تواند در جنگ پیروز شود، از واشنگتن خواست «پیروزی» را تعریف کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: «حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ. ک. ک) امروز (شنبه) از هدف قرار دادن یک تیم نظامی و یک فروند بالگرد ترکیه خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رسانه‌ها از اعمال فشار واشنگتن بر کی‌یف برای موفقیت در جبهه جنگ در پی ارائه کمک‌های اخیر خبر دادند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کارآفرین آمریکایی در واکنش به اظهار امیدواری واشنگتن نسبت به پیروزی اوکراین بر روسیه، در پیامی کنایه‌آمیز از کاخ سفید خواست پیروزی را تعریف کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جنبش حماس امروز شنبه در بیانیه‌ای درباره تعیین هرگونه نهاد بین‌المللی برای نظارت بر فعالیت‌های آژانس آنروا هشدار داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نماینده پیشین پارلمان اوکراین، کمبود سرباز را مهمترین چالش پیش‌روی کشورش در مسیر جنگ با روسیه دانست و گفت که ارائه مهمات به کی‌یف از سوی غرب نمی‌تواند این وضعیت را جبران کند.

وب‌گاه الف

اندیشکده آمریکایی AFPC با اشاره به گسترش دامنه نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد که ایالات متحده نباید اجازه بدهد تا ایران صاحب پایگاهی در دریای سرخ شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک مسئول ارشد سازمان ملل متحد با ابراز "هنوز تعداد زیادی مهمات منفجرنشده ارتش اسرائیل در خیابان‌ها و ساختمان‌های ویران‌شده غزه وجود دارد که جان غیرنظامیان را تهدید می‌کند." گزارش داد: آواربرداری در غزه ممکن است 14 سال طول بکشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس دولت سیزدهم گفت: در دکترین ما به هیچ عنوان دسترسی به سلاح هسته‌ای وجود ندارد، اما استفاده از این فناوری در صنعت و پتروشیمی و... دستورکار ما خواهد بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس‌جمهور گفت: اگر ملتی را با ایجاد تنگنا و تحریم از رسیدن به اهداف خود برای توسعه و پیشرفت بازداشت، این هم یک جنگ است اما نه جنگ نظامی بلکه جنگ اراده‌هاست و ملت ایران در این جنگ اراده کرده با اتکا بر توانمندی ملی تحریم‌ها را پشت سر بگذارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: با آغاز جنگ در اوکراین، بسیاری از تحلیلگران با اشاره به همکاری‌های راهبردی تهران - مسکو و پکن از فصل تازه رویارویی‌ها نوشته اند؛ فصلی که در چارچوبش رقبای دیرین واشنگتن با تکیه بر راهکارهای مشترک تلاش دارند تا هژمونی ایالات متحده را به چالش بکشند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا کلاس‌های درس را ترک کرده و یا سعی کرده‌اند برای برگزاری اعتراضاتشان علیه عملیات نظامی اسرائیل در غزه، چادرهایی برپا کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که سفر رئیس‌جمهور این کشور به آمریکا به دلایل دیپلماتیک به تعویق افتاده است.

وب‌گاه الف

رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.