سه‌شنبه 17 مهر 1403

کارآفرینان صنایع دستی از تسهیلات دولتی استفاده می‌کنند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کارآفرینان صنایع دستی از تسهیلات دولتی استفاده می‌کنند

الناز خدایی فرد، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در محله نخست اعطای تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی متضرر از ویروس کورنا، کارآفرینان از تسهیلات دولت استفاده می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الناز خدایی فرد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: در مرحله اول ثبت‌نام دریافت تسهیلات صنایع دستی متاثر از کرونا، کارآفرینان ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه پس از تایید سازمان‌های مربوطه افراد به اداره کار معرفی می‌شوند، افزود: پس از طی این مرحله صنعتگران برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی می‌شوند. این مسئول بیان داشت: در این مرحله تنها صنعتگرانی که دارای بیمه بوده و بیمه شده نیز در زیرمجموعه خود دارند از تسهیلات کرونا بهره‌مند می‌شوند. معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: رایزنی‌هایی برای ارائه تسهیلات به صنعتگرانی که به صورت انفرادی فعالیت می‌کنند و یا دارای بیمه نیستند انجام شده است. خدایی فرد با بیان اینکه در صورت تایید وزاتخانه نحوه دریافت تسهیلات هنرمندان صنایع دستی اعلام می‌شود، افزود: در صورت مهیا شدن شرایط بقیه صنعتگران نیز برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام می‌کنند. وی در خصوص آمار صنعتگران استان زنجان که مشمول این تسهیلات می‌شوند، گفت: هنوز دسترسی به استان‌ها برای دریافت آمار داده نشده است تا آمار ثبت‌نام کنندگان اعلام شود. این مسئول در خصوص فعالیت خانه هنرمندان صنایع دستی استان زنجان نیز گفت: به دلیل آماده نشدن خانه ملیله این خانه به صورت موقت به خانه ملیله تبدیل شده است. معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بیان کرد: با افتتاح خانه ملیله در شهریور ماه امسال، هنرمندان به خانه ملیله منتقل می‌شوند. انتهای پیام /