یک‌شنبه 15 مهر 1403

کار اصلی برای خانواده‌های زندانیان ایجاد اشتغال است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کار اصلی برای خانواده‌های زندانیان ایجاد اشتغال است

علی‌اکبری گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای حمایت و خدمات رسانی به زندانیان و خانواده های آن ها وجود دارد که در سازمان زندان ها کمتر به آن توجه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، حمیدرضا علی‌اکبری، مدیرکل خدمات مددکاری کمیته امداد کشور صبح امروز با حضور در کارگروه حمایت از خانواده زندانیان استان یزد اظهار داشت: خط مرزی بین خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و خانواده زندانیان وجود ندارد و براساس قوانین کمیته امداد، خانواده زندانیان نیازمند می‌توانند از تمام خدماتی که دیگر مددجویان این نهاد دریافت می‌کنند، برخوردار شوند.

وی با اشاره به تفاهم نامه های موجود کمیته امداد در زمینه اشتغال گفت: کمیته امداد سهمیه 20 هزار شغل را به سازمان زندان ها برای ایجاد شغل برای زندانیان داخل زندان، رای کار و خانواده زندانیان اختصاص داده است اما متاسفانه از این سهمیه آن گونه که باید استفاده نشده است.

علی اکبری با بیان این که از ظرفیت های موجود کمیته امداد استفاده نشده است اظهار داشت: برای نهادینه شدن برخی از تفاهم نامه ها باید استان به استان، شهر به شهر رفت تا با معرفی آن ها ظرفیت ها پتانسیل های موجود بالفعل شود.

وی با تاکید بر تقسیم کار و پرهیز از موازی کاری در این دو نهاد حمایتی گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در کشور برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی چون طلاق، اعتیاد و... وجود دارد که در سازمان زندان ها کمتر به آن توجه می شود که ناشی از عدم شناخت و عدم آگاهی از آن ها است.

مدیر کل خدمات مددکاری کمیته امداد تشکیل جلسات تخصصی مشترک در حوزه های فرهنگی و اشتغال زایی را ضروری دانست و افزود: بسیاری از مشکلات ساختاری و قانونی که در گذشته وجود داشته است در قوانین جدید کمیته امداد رفع شده و روند خدمات رسانی به مددجویان تسهیل شده است. قاعدتاً جلسات مشترک مسئولان کمیته امداد و سازمان زندان ها ظرفیت ها کمیته امداد برای خدمات رسانی به زندانیان و خانواده های آن را مشخص خواهد کرد.

علی اکبری با اشاره به اهمیت اجرای سیاست های اشتغال زایی اظهار داشت: اگر می خواهید برای زندانیان و خانواده های آنها کاری کنید بدانید که اشتغال معجزه می کند و در کمیته امداد در خصوص اعطای تسهیلان اشتغال زایی هیچ مشکلی وجود ندارد و باید از این فرصت و ظرفیت موجود برای خدمات رسانی به خانواده زندانیان استفاده شود.

وی تصریح کرد: جدا از پشت نوبتی هایی که در کمیته امداد استان ها وجود دارد یک سهمیه جداگانه برای ثبتنام خانواده‌های زندانیان در نظر گرفته شده است که باید پیگیری لازم جهت استفاده از این سهمیه دریافت خدمات به زندانیان و خانواده های آن ها نیز از سوی مسئولان زندان ها انجام گیرد.

علی اکبری در خصوص ادامه یافتن دریافت خدمات پس از آزادی زندانی اظهار داشت: بنا بر تشخیص مددکاران یک مهلت زمانی برای ادامه دریافت خدمات به خانواده زندانیان آزاد شده داده می شود تا خانواده پس از آزادی سرپرست بدون نیاز به خدمات کمیته رو پای خود قرار گیرد.

انتهای پیام /