یک‌شنبه 8 مهر 1403

کاهش دامنه نوسان بورس و عواقب آن / دامنه نوسانات باید باز باشد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
کاهش دامنه نوسان بورس و عواقب آن / دامنه نوسانات باید باز باشد

اقتصادنیوز: جلسه هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار امروز صبح، شنبه هفتم مهر برگزار شد و در این جلسه دامنه نوسان بورس و فرابورس مثبت و منفی یک درصد تعیین شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بر این اساس، باتوجه به بند 11 ماده 7 قانون بازار اوراق بهادار، با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان همه نمادهای سهام و حق تقدم سهام و صندوق‌های سهامی مختلط قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس به مثبت و منفی یک درصد محدود شود.

تعیین نوسان مثبت و منفی یک درصد درحالی اتفاق افتاد که دامنه نوسان بورس و فرابورس با دستور مجید عشقی، رئیس سابق سازمان بورس، از تیر ماه به مثبت و منفی شش درصد تغییر کرده بود.

به طور کلی طی سال‌های گذشته دامنه نوسان قیمت در بورس به دلیل اتفاقات سیاسی و اقتصادی یا حتی ریسک‌های سیستماتیک تغییر کرده بودند. برای مثال، در ابتدای سال دامنه نوسان بورس به دلیل سقوط بالگرد رئیس جمهور تغییر یافت. قادر معصومی خانقاه، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، دلایل تصمیم جدید هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در این مورد توضیح داده بود که پس از حادثه سقوط بالگرد و درگذشت نابهنگام رئیس جمهوری و هیات همراه، سازمان بورس و اوراق بهادار اقدامات لازم را به منظور حمایت از حقوق و منافع سرمایه‌گذاران با استفاده از اختیارات مندرج در «قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران» انجام و این تصمیمات را اتخاذ کرد.

مشروح این گزارش را در اکوایران با عنوان «تصمیم فوری برای کاهش دامنه نوسان بورس درست بود؟ / در بازار سرمایه جای حمایت نیست» بخوانید.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید