پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

کاهش رتبه اعتباری اسرائیل خبر ساز شد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
کاهش رتبه اعتباری اسرائیل خبر ساز شد

اقتصادنیوز: موسسات اعتبار سنجی بین‌المللی چشم‌انداز اعتبار بلندمدت اسرائیل را منفی پیش بینی کرده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، موسسات اعتبار سنجی بین‌المللی از جمله موسسه مالی اس اند پی گلوبال (S&P) در گزارشی پیش بینی کرده است که چشم‌انداز اعتبار بلندمدت اسرائیل منفی خواهد بود.

در این گزارش گفته شده به دلیل تنش‌های تل آویو با ایران و تشدید خطرات علیه تل آویو، چشم انداز اعتباری اسرائیل به شدت افت خواهد کرد.

آژانس رتبه بندی اس اند پی گلوبال در بحبوحه خطرات ژئوپلیتیکی زیاد برای اسرائیل، رتبه بلندمدت اسرائیل را از AA- به A- کاهش داده است.

اس اند پی گلوبال در بیانیه خود اعلام کرد: ما پیش بینی می کنیم که کسری عمومی اسرائیل در سال 2024 به 8 درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش یابد، که بیشتر این کسری بودجه در نتیجه افزایش هزینه های نظامی در تل آویو صورت می‌گیرد.

پیش از این، خبرگزاری رویترز به نقل از اداره آمار رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که اقتصاد این رژیم در چهار ماهه آخر سال گذشته میلادی 19.4 درصد افت کرده است. بر اساس این گزارش، افت رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی در حالی است که این رژیم متحمل خسارات ناشی از ادامه جنگ در نوار غزه شده است.

پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیستی از آثار منفی جنگ بر اقتصاد این رژیم خبر داده بودند.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم جنگ روزانه به 250 میلیون دلار می‌رسد.

رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی نیز با تاکید بر اینکه جنگ غزه ضربه بزرگی به اقتصاد این رژیم زده است، گفت: جنگ غزه بیش از انتظار برای اسرائیل هزینه دارد و فشارهایی بر بودجه ایجاد خواهد کرد.

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی هم پیشتر در جدیدترین ارزیابی‌های خود اعلام کرده بود که در سه ماهه چهارم سال 2023 به واسطه تنش‌ها در غزه، اقتصاد این رژیم افت خواهد کرد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید