سه‌شنبه 17 مهر 1403

کتابستان با 220 عنوان در نمایشگاه حضور دارد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
کتابستان با 220 عنوان در نمایشگاه حضور دارد

مدیرعامل انتشارات کتابستان گفت این انتشارات با 220 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب حضور دارد که از این تعداد 16 عنوان برای اولین بار نمایشگاه کتاب عرضه می‌شوند.

مدیرعامل انتشارات کتابستان گفت این انتشارات با 220 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب حضور دارد که از این تعداد 16 عنوان برای اولین بار نمایشگاه کتاب عرضه می‌شوند.

محمد حقی مدیرعامل انتشارات کتابستان معرفت در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: انتشارات کتابستان در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با 220 عنوان کتاب حضور دارد که از این تعداد 16 عنوان برای اولین بار نمایشگاه کتاب عرضه می‌شوند.

وی افزود: همچنین 40 عنوان از تازه‌های این انتشارات در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. غرفه انتشارات کتابستان معرفت در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب هر روز پذیرای نویسندگان و مخاطبان خود بوده و مراسم جشن امضای کتاب‌ها را با حضور نویسندگان آثار مختلف برگزار می‌کند.

مدیر عامل انتشارات کتابستان افزود: علاوه بر دیدار مخاطبان با نویسندگان کتاب‌ها؛ برنامه‌های نقد و بررسی و گفتگو با نویسندگان نیز در غرفه مختص برگزاری رویدادهای فرهنگی که در بطن نمایشگاه حضور دارد برگزار می‌شود برای مثال کتاب «مثل نهنگ نفس تازه می کنم» نوشته معصومه امیرزاده یکی از کتبی است که جلسه نقد و بررسی آن در این محل برگزار می‌شود.

حقی در رابطه با تنوع آثار انتشارات کتابستان گفت: کتاب‌های این انتشارات عمدتا رمان‌های تاریخی، دینی و اجتماعی هستند. نشر کتابستان رمان‌های شناخته شده‌ای برای نوجوانان دارد و امسال نیز 30 عنوان رمان نوجوان در غرفه خواهیم داشت. همچنین امسال کتاب‌های انتقادی نسبت به غرب و مسئله اسراییل نیز خواهیم داشت که 8 عنوان تالیف و ترجمه به صورت اختصاصی به موضوع فلسطین و اسرائیل می‌پردازند.

وی در رابطه با برنامه‌های این انتشارات در نمایشگاه افزود: ما امسال در تلاشیم هر روز با 3 الی 5 نویسنده و تا پایان نمایشگاه جمعا با 40 نویسنده در غرفه کتابستان میزبان علاقه‌مندان به کتاب باشیم. همچنین در نظر داریم مراسم جشن امضای کتاب‌ها نیز هر روز در غرفه برقرار باشد.

این انتشارات امسال با آثار 150 نویسنده غرفه خود را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب واقع در مصلی امام خمینی (ره)، راهروی 18، غرفه 6 برپا می‌کند.