سه‌شنبه 24 مهر 1403

کرمانشاه رتبه سوم توانمندسازی تولید کشور را کسب کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کرمانشاه رتبه سوم توانمندسازی تولید کشور را کسب کرد

کرمانشاه - ایرنا - براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، استان کرمانشاه در اجرای طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ) در سال 98 رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در این ارتباط به ایرنا گفت: به منظور ایجاد تعامل بین صنعت و دانشگاه، طرح مشترک وزارت صمت، وزارت علوم و تحقیقات و ستاد کل نیروهای مسلح به مرحله اجرا در آمد.

«محسن دارابی» توضیح داد: دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی و مشمول خدمت سربازی که تمایل دارند دوران خدمت خود را در یکی از بنگاه‌های اقتصادی بگذرانند، دانشجویان تحصیلات تکمیلی که تمایل دارند پایان‌نامه خود را به‌صورت مساله محور انجام دهند و نیز اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها که در قالب طرح پسادکترای صنعتی فرصت مطالعاتی در بنگاه‌های صنعتی و معدنی انجام پروژه‌های مستقل یا مشترک فعالیت دارند، می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه یادآور شد: ثبت‌نام بیش از 440 واحد صنعتی در طرح تاپ و همچنین نیازهای پژوهشی واحدهای صنعتی استان زمینه را برای همکاری بیشتر دانشگاه‌ها با حوزه صنعت فراهم می‌آورد.

دارابی افزود: هدف از اجرای این طرح ایجاد زنجیره ارتباطی و مؤثر بین صنعت و دانشگاه با رویکرد کاربردی شدن دانش، یافته‌های جدید علمی و ارتقاء توان فنی و مهندسی بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری و ایجاد اشتغال از طریق خلق ارزش افزوده جدید برای واحدهای تولیدی است.

مرحله نخست سامانه طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ)، با هدف ثبت نام بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری و نیز ثبت نیازهای پژوهشی و فناورانه آنها هفتم اسفند سال 97 توسط وزارت صنعت، معدن وتجارت رونمایی شد.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از 30 هزار نفر اشتغالزایی است.

*س_برچسب‌ها_س*