سه‌شنبه 17 مهر 1403

کرونا ترافیک مرسولات اینترنتی در خراسان شمالی را 12 برابر کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کرونا ترافیک مرسولات اینترنتی در خراسان شمالی را 12 برابر کرد

بجنورد - ایرنا - مدیرکل پست خراسان شمالی گفت: کرونا ترافیک مرسولات اینترنتی صادره از استان را در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 12 برابر کرد که در این بازه زمانی بیش از 6 هزار و 416 مرسوله ارسال شد.

علی اکبر خانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ترافیک مرسولات اینترنتی صادره از استان در نیمه نخست سال گذشته تنها 518 مورد بوده است.

وی افزود: ترافیک مرسولات اینترنتی وارده به استان در این مدت نیز 44 هزار و 470 فقره بوده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 49 درصد افزایش دارد.

مدیرکل پست خراسان شمالی گفت: با شیوع ویروس کرونا در استان همانند سایر نقاط کشور شاهد تعطیلی بازار و صنوف و افزایش خریدهای اینترنتی و ارسال مرسوله در استان بودیم که این امر یکی از راه های مبارزه با این بیماری است.

خانی با اشاره به ضدعفونی و گندزایی تمامی مرسوله ها، امانات، اماکن و تجهیزات پستی در استان گفت: به منظور قطع رنجیره ویروس کرونا تمامی مرسوله های پستی در چندین نوبت در مرحله قبول و توزیع ضدعفونی می شود و مردم با خیال راحت مرسوله ها را از نامه رسان ها تحویل بگیرند.

مدیرکل پست خراسان شمالی گفت: استان چهار خط ارتباطی دارد یعنی روزانه به تمام هشت شهرستان مرسولات جا به جا می شود و در خصوص توزیع نقاط روستایی نیز توسط 32 نفر خدمات به اهالی روستاها ارائه می شود.

خانی در خصوص ارتباط پستی با خارج از استان نیز اظهار داشت: دریافت و ارسال مرسولات پستی استان از طریق دو خط مستقل حمل و نقل شامل خط بجنورد - مشهد و خط بجنورد - تهران جا به جا می شوند.

امسال خط مستقل حمل و نقل تهران به بجنورد و بالعکس به منظور شتاب‌بخشی در دریافت و ارسال مرسولات پستی در خراسان شمالی امسال راه‌اندازی شده است کهسال های گذشته از طریق خط گرگان انجام می شد.

اداره‌کل پست خراسان شمالی در نیمه نخست امسال 721 هزار مرسوله را جابه‌جا کرد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 17.6 درصد رشد یافته است.

خراسان شمالی 863 نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در نواحی روستایی شکونت دارند.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه امسال گرفتار وضعیت قرمز کرونایی شده است.

*س_برچسب‌ها_س*