چهارشنبه 18 مهر 1403

کرونا چهار میلیارد ریال به ورزش ابرکوه خسارت زد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کرونا چهار میلیارد ریال به ورزش ابرکوه خسارت زد

یزد - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان ابرکوه گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فضاهای ورزشی و استخرهای سرپوشیده شنا در این شهرستان تاکنون چهار میلیارد ریال زیان به این حوزه وارد شده است.

محمدمهدی متوسل عصر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت با تدبیر دولت اقداماتی برای بخشش اجاره بهای مکان های ورزشی صورت گرفت و 6 باشگاه شهرستان برای دریافت تسهیلات 500 میلیون ریالی به بانک های عامل معرفی شدند.

وی با اشاره به نقش ورزش در کاهش ناهنجاری و آسیب های اجتماعی ادامه داد: از مدیران بانک‌ها درخواست می شود با تسریع در این روند، بخشی از مشکلات این حوزه را حل کنند.

رییس ورزش و جوانان ابرکوه، اظهارکرد: تامین سلامتی و نشاط جامعه در گرو گسترش ورزش میان آحاد مردم و جوانان است بنابراین هرچه اعتبار ورزشی افزایش یابد هزینه های درمان و بسیاری از مسایل و ناهنجاری های اجتماعی کم می شود.

این مسوول ورزش شهرستان ادامه داد: بسیاری از باشگاه های ورزشی در مکان های اجاره ای فعالیت دارندکه با شیوع ویروس کرونا و مشاهده بیماری کووید - 19 و تعطیلی فعالیت ها، چهار باشگاه ویژه آقایان و چهار باشگاه ویژه خانم ها متضرر شده اند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا، باشگاه های ورزشی به عنوان نخستین مجموعه های عمومی نسبت به تعطیلی اقدام کردند و کلاس های ورزش تابستانی هم به طور کامل لغو شد.

برنامه های ورزشی با ظرفیت پنج هزار نفر لغو شد

متوسل یادآور شد: با لغو برنامه های ورزشی اوقات فراغت تابستانیبا ظرفیت پنج هزار نفر در 20 رشته در مناطق شهری و روستایی شهرستان پیش بینی شده بود، درآمدی نصیب مریبان نشد.

وی، تاکید کرد: تسهیلات جبران خسارت کرونا به افرادی که فاقد مدرک مربیگری رسمی یا مجوز رسمی تاسیس مکان های ورزشی هستند تعلق نمی‌گیرد.

ساخت 18 زمین چمن مصنوعی، سالن و خانه ورزش روستایی در هفت سال گذشته

رییس اداره ورزش و جوانان ابرکوه به بخشی از خدمات دولت به ورزش این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: در هفت سال گذشته 6 زمین ورزشی چمن مصنوعی با 6 هزار و 500 متر مربع وسعت در روستاهای این شهرستان ساخته شد.

متوسل با اشاره به نقش توسعه ورزش برای افزایش نشاط جوانان افزود: در دولت تدبیر و امید 9 خانه ورزش روستایی در مناطق روستایی شهرستان با همکاری بخشداران و دهیاران و شورای اسلامی روستاها تاسیس شد که با اجرای این طرح‌ها سرانه فضای ورزشی به 1.5مترمربع افزایش یافت.

این مسوول ادامه داد: علاوه بر ساخت زمین‌های چمن ورزشی در روستاهای رییس آباد، هارونی، اسدآباد، اسفند آباد، حسین آباد، فراغه و مریم آباد، سه سالن ورزشی با ظرفیت حدود چهار و 2 هزار مترمربع ساخته شده است.

متوسل همچنین تجهیز و تعمیر استخر سرپوشیده، تعمیر، بازسازی و بهسازی مجموعه ورزشی ابرکوه، سالن‌های ورزشی بخش بهمن و تجهیز خانه های ورزشی روستایی را برخی از طرح‌های ورزشی بیان کرد.

هم اکنون شهرستان ابرکوه چهار هزار و 500 ورزشکار سازمان یافته دارد که در 40 هیات ورزشی فعالیت دارند.

مرکز شهرستان 55 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (یکشنبه) گفت: با فوت 459 بیمار دیگر در 24 ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی به بیماری کووید - 19 در کشور به 41 هزار و 493 نفر رسیده است و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

سیما سادات لاری افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر 25 آبان 1399 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 12 هزار و 543 بیمار جدید مبتلا به کووید - 19 در کشور شناسایی شدند که از این تعداد 2 هزار و 544 نفر (حدود 20 درصد) نیاز به بستری در بیمارسیتان ها داشتد و با این حساب، مجموع بیماران کووید - 19 در کشور به 762 هزار و 68 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون 558 هزار و 818 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و پنجهزار و 666 بیماران بدحال تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و 505 هزار و 70 آزمایش تشخیص کووید - 19 در کشور انجام شده است.

لاری افزود: شرایط از لحاظ شیوع کرونا در 27 استان کشور قرمز است و هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید - 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
کرونا چهار میلیارد ریال به ورزش ابرکوه خسارت زد 2