سه‌شنبه 10 مهر 1403

کسب دو مدال طلا در روز نخست تکواندو نوجوانان جهان

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
کسب دو مدال طلا در روز نخست تکواندو نوجوانان جهان

تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران با کسب 2 مدال طلا، رقابت‌های قهرمانی جهان را قدرتمند آغاز کرد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، چهاردهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان، صبح امروز (سه شنبه) با حضور 936 تکواندوکار از 96 کشور جهان به میزبانی شهر چانچئون کره جنوبی با برگزاری مبارزات اوزان 52- و 59- کیلوگرم دختران و 63- کیلوگرم پسران آغاز شد و دو نماینده تکواندوی بانوان کشورمان با شکست حریفان خود موفق به کسب مدال طلا شدند.

در وزن 52- کیلوگرم، 47 تکواندوکار حضور داشتند که پرنیان نوری ابتدا 2 بر صفر برابر علودی هاجر از لبنان به برتری رسید و در ادامه با همین نتیجه از سد اینس بنتی از فرانسه گذشت. او در دور سوم نیز با نتیجه 2 بر یک مقابل مورامات از تایلند به برتری دست یافت.

حریفان دو ملی‌پوش تکواندو در قهرمانی نوجوانان جهان مشخص شدند

نوری در ادامه با پیروزی 2 بر صفر مقابل ممدووا از جمهوری آذربایجان به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. او در این مرحله نیز 2 بر صفر رومرو فرناندز اسپانیایی را شکست داد و فینالیست شد تا در نهایت با برتری 2 بر صفر مقابل زو از چین با شایستگی به مدال طلای این مسابقات دست یابد.

در وزن 59- کیلوگرم، آیناز نصیری در دور نخست چیانگ از چین تایپه را 2 بر صفر شکست داد و سپس اسمیرونوا از روسیه را با همین نتیجه از پیش رو برداشت. نماینده ایران سپس برابر فاطمیا مندی از فرانسه در 2 راند متوالی صاحب برتری شد.

نصیری در مرحله یک چهارم نهایی رانکو نماینده صربستان را 2 بر یک داد و در مرحله نیمه‌نهایی نیز اوگلسیچ از کرواسی را شکست بدهد. نماینده کشورمان در دیدار نهایی نیز در دو راند متوالی از سد نورای کازان بیک نماینده قزاقستان گذشت و به دومین مدال طلای نمایندگان کشورمان دست یافت.

در ادامه این مسابقات فردا (چهارشنبه) مسابقات اوزان 45- و 78+ کیلوگرم پسران و 46- و 68+ کیلوگرم دختران برگزار می‌شود. تیم ملی کشورمان در روز دوم این مسابقات 3 نماینده دارد. ساینا علیپور، امیرمحمد اشرافی و مهدی رحمتی به دیدار رقبای خود می‌روند.

این دوره از مسابقات با حضور 936 تکواندوکار به مدت 5 روز به میزبانی کره جنوبی برگزار خواهد شد.