یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

کشاورزان و باغداران هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کشاورزان و باغداران هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و باغداران توصیه می شود که هشدارهای وزش باد، تگرگ و بارش باران را جدی بگیرند.

خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به بارش باران، کشاورزان به زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع اقدام کنند.

به گفته او، با وجود وقوع بارش و وزش باد شدید، کشاورزان از انجام آبیاری، محلول پاشی و سم پاشی اجتناب کنند.

رفیعی ادامه داد: کشاورزان نسبت به انجام آبیاری در خاک های شور پس از وقوع باران به منظور آب شویی از محیط ریشه و همچنین تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان های مسقف اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی کشاورزان نسبت به حفاظت از مزارع و باغات در برابر تگرگ و ارتفاع کندوها از زمین را در دستور کار خود قرار دهند.

براساس نقشه های هواشناسی، امروز از وزش باد در نوار شرقی کشور کاسته خواهد شد. همچنین علاوه بر این مناطق در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، جنوب فارس، کهگیلویه و بویر احمد و شمال بوشهر در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی رعد و برق همراه با وزش باد رخ می دهد.

روز جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از شمال غرب ابرناکی گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید رخ می دهد. در مناطقی از غرب، جنوب غرب و در استان های فارس، بوشهر، جنوب اصفهان و غرب کرمان رگبار پراکنده گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک انتظار می رود. روز شنبه گستره بارش کل نوار غربی، مناطقی از دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و همچنین مناطقی از استان فارس، اصفهان، بوشهر، کرمان و خراسان جنوبی را در بر می گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی