جمعه 14 اردیبهشت 1403

کشف چهره 600ساله «بچه‌جن» در توالت یک خانه

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
کشف چهره 600ساله «بچه‌جن» در توالت یک خانه

یک زوج انگلیسی که به تازگی به خانه جدیدشان در شهر لینکلن نقل مکان کرده بودند، بعد از باز کردن یک دریچه چوبی در توالت خانه‌شان، یک چهره عجیب 600 ساله را که در آنجا پنهان شده بود مشاهده کردند.

تریسی وورستر و همسرش روری که در شهر لینکلن انگلستان زندگی می‌کنند، یک در مخفی را در توالت خانه خود کشف کرده‌اند که در زیر آن یک چهره سنگی عجیب و غریب مخفی شده بود؛ این مجسمه چهره شباهت زیادی با نماد محلی شهر لینکلن یعنی «بچه جن لینکلن» (Lincoln Imp) دارد.

به گزارش فرادید، آقا و خانم وورستر بعد از اینکه پانل چوبی درون توالتشان را جا به جا کردند، در زیر آن یک تخته‌سنگ بزرگ یافتند که چهره‌ای شبیه چهره مجسمه معروف شهر لینکلن یعنی «بچه جن لینکلن» داشت.

چهره سنگی کشف شده که بیش از 600 سال قدمت دارد

در قسمت دهان این چهره حفره‌ای وجود داشت که به نظر می‌رسد در واقع سوراخ توالت یا به هر حال نوعی حفره تخلیه فاضلاب بوده باشد. یک کارشناس رسمی تاریخ و باستان‌شناسی بعد از بررسی این یافته تایید کرد که این نوعی زهکشی است که بیش از 600 سال قدمت دارد.

ایمپ (یا بچه جن) موجودی افسانه‌ای از اساطیر اروپایی است که شبیه پری یا دیو است و در خرافات و داستان‌های سنتی و بومی به طور گسترده از آن یاد شده است.

بچه جن لینکلن که به نماد این شهر تبدیل شده یک مجسمه سنگی با گوش‌های گاو، دست‌هایی شبیه چنگال جانوران و بدنی پوشیده از پشم است که بالای ستونی مشرف به کلیسای جامع لینکلن قرار دارد. با اینکه او یک پسر کوچک (با حدود 30 سانتی متر ارتفاع) است، اما تأثیر فرهنگی زیادی در شهر گذاشته و اهالی لینکلن آن را به نوعی نماد و طلسم سعادتمندی خودشان می‌دانند. این مجسمه احتمالاً در قرن سیزدهم تراشیده شده است.

مجسمه معروف بچه‌جن در کلیسای جامع لینکلن؛ چهره کشف شده در توالت شباهت زیادی به چهره این مجسمه دارد

خانه آقا و خانم وورستر در جایی قرار دارد که در قرن سیزدهم میلادی بخشی از کالج کشیشان بود و در جنوب کلیسای جامع شهر ساخته شده بود.

این زوج اوایل سال جاری به ملک خود نقل مکان کردند. آن‌ها گفته‌اند که این کشف نشان می‌دهد که چرا لینکلن یک شهر شگفت‌انگیز است و افزودند که به تاریخ خانه خود افتخار می‌کنند.

وورستر‌ها اوایل سال جاری میلادی به خانه جدید نقل مکان کردند

خانم وورستر گفت: «ما همیشه به بیرون خانه نگاه می‌کردیم و آثار تاریخی شهر را می‌دیدیم؛ اما حالا پیدا کردن یک اثر تاریخی در درون خانه واقعا برای ما شگفت‌آور است».

آقای ورستر افزود: «تقریبا کل این خانه به نوعی دیوار‌های توخالی دارد و بنابراین ممکن آثار بیشتری از این نوع در خانه وجود داشته باشند».

از دست ندهید

این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید 

یک دسر خوشمزه و سه سوته با چهار قلم مواد

طرز تهیه کرم شکلاتی مخصوص فیلینگ انواع کیک و دسر 

جوانان بیش تری به سرطان مبتلا می‌شوند آیا می‌توانم ریسک خود را کاهش دهم؟