شنبه 7 مهر 1403

کمبود امکانات و نیروی انسانی مشکل اساسی اطفای حریق در سقز است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کمبود امکانات و نیروی انسانی مشکل اساسی اطفای حریق در سقز است

سنندج - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز با اشاره به اینکه اطفای حریق وظیفه یک دستگاه اجرایی نیست، گفت: کمبود امکانات و نیروی انسانی مشکل اساسی اطفای حریق در مراتع و جنگل‌های این شهرستان است.

سهراب احمدی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران سقز اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی و امکانات از مشکلات اساسی برای اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع است چون واقعا نیروهای این اداره در سخت ترین شرایط با آتش سوزی‌ها مقابله می‌کنند.

وی با بیان اینکه، عقدتفاهم نامه با دهیاران و انجمن های زیست محیطی از اقدامات ما برای اطفای حریق مراتع و جنگلها بوده است، بر ایجاد هشدار آتش سوزی محدوده‌های دفن زباله در جلوگیری از گسترش حریق‌ها تاکید کرد.

جانشین ستاد مدیریت بحران سقز نیز در این جلسه اظهار داشت: حفاظت از عرصه‌های طبیعی، وظیفه ای انسانی، شرعی و قانونی است و قصور از هیچ دستگاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

علی محمدیان با اشاره به اینکه همه با همت والا در اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع همدل باشیم، یادآور شد: آتش سوزی های گسترده در زاگرس زخم بزرگی بر طبیعت است.

محمدیان بر آمادگی ادارات برای خاموش کردن آتش سوزی ها احتمالی جنگل ها و مراتع، تهیه آتش کوب به همت بخشداران، شهرداری ها، منابع طبیعی، محیط زیست و آتش نشانی، تشکیل ستادهای بحران در سطح بخش، حساس سازی نخبگان و ماموستایان، تدوین تقویم های ایمنی توسط منابع طبیعی و استفاده از بسترشبکه های اجتماعی برای آگاه سازی و فرهنگ سازی تاکید کرد.

محمد نافع علایی نیا، رییس جهاد کشاورزی شهرستان سقز هم گفت: هرکس آتش بر دامن طبیعت بزند، مرتکب جنایت شده است.

محمد دولتی، رییس اداره آتش نشانی سقز هم با بیان اینکه از 430 مورد آتش سوزی در سال گذشته بیش از یک سوم آن خارج از محدوده شهر بوده است از آمادگی این نهاد برای اطفای حریق خبر داد.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*